مهدی نباتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با آماده سازی زیرساخت ها از چند سال گذشته در استان اکنون طرح جامع بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: برای اجرای کامل این طرح احکام مربوط به کارکنان صادر شده است و از امروز وارد فاز اجرایی می شود.
مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه هنوز هم روش های سنتی در برخی ادارات از جمله شهرستان بیرجند به کار گرفته می شود تصریح کرد: به تدریج که چارچوب اداری طرح جامع شروع به کار کند روش سنتی به سیستمی تبدیل خواهد شد.
وی یکپارچگی، تک منبعی شدن پرونده ها و آنلاین بودن ابلاغیه ها را از جمله مزیت های طرح جامع مالیاتی برشمرد و گفت: حذف کاغذ بازی، بروکراسی اداری و کاهش حضور فیزیکی مردم در ادارات مالیاتی از دیگر کارکردهای طرح جامع مالیاتی است.
نباتی ادامه داد: همچنین طبق ماده 169 قانون مالیات، تمامی ادارات و سازمان ها مکلف هستند در این طرح با ادارات امور مالیاتی تعامل داشته و اطلاعات مربوط به مودیان و املاک را در اختیار این ادارات قرار دهند.
وی با بیان اینکه بانک ها، شهرداری ها و ادارات ثبت اسناد و املاک مشمول قانون مذکور می شوند گفت: تاکنون بانک ها با امور مالیاتی لینک شده اند و گسترده تر شدن این تعامل موجب احقاق حقوق دولت و افزایش رفاه عمومی مردم می شود.
طرح جامع مالیاتی که از حدود 10 سال پیش در کشور پیاده سازی آن شروع شده بیش از 32 پروژه زیرمجموعه دارد که ثبت نام مودیان، شماره اقتصادی، تسلیم اظهارنامه مالیاتی، ارسال صورت معامله فصلی، ارسال لیست حقوق از طرف سامانه و پرداخت الکترونیکی مالیات از زیر پروژه‌های طرح جامع محسوب می شود.
نرم افزار اریس در طرح جامع مالیاتی بر روی تمامی سامانه های ادارات نصب و سپس از طریق این سامانه پرونده ها رسیدگی می شود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.