به گزارش ایرنا ماشاء الله کریمان خراسانی روز شنبه در کارگروه رفع موانع تولید نهبندان بیان کرد: پروانه بهره برداری معدن طلا هیرد با سرمایه گذاری هفت میلیارد تومان در سال جاری صادر شده و استخراج جدید از معدن در گرو احداث کارخانه فرآوری طلا در شهرستان است.
وی گفت: درخواست زمین برای احداث سایت کارخانه و فضای سبز یکی از مشکلات سرمایه گذار معدن طلا بود که مقرر شد منابع طبیعی و امور اراضی جهاد کشاورزی پس از بررسی زمین موردنیاز را در اختیار شرکت ایمیدور قرار دهند.
فرماندار نهبندان افزود: احداث پل زیرگذر در جاده معدن طلا یکی دیگر از درخواست های سرمایه گذار بود که مقرر شد طرح احداث این زیر گذر تدوین و تحویل اداره راه و شهرسازی شود.
وی آبرسانی به معدن طلا را از درخواست های سرمایه گذار ذکر کرد و گفت: مقرر شد شرکت ایمیدور مقدار آب موردنیاز کارخانه را در قالب ارائه طرح برای تامین نیاز آبی به امور منابع آب شهرستان ارسال کند.
ذخیره قطعی حدود پنج میلیون تن کانسنگ طلا در معدن هیرد نهبندان وجود دارد که از هر تن کانسنگ طلا در این معدن، یک گرم طلا استخراج و با راه اندازی کارخانه فرآوری در سال های آینده، سالانه 300 کیلوگرم طلا تولید خواهد شد.
نهبندان با 26 هزار کیلومتر مربع مساحت دومین شهرستان از نظر وسعت در استان بعد از طبس؛ از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهرستان زابل محدود می شود.
مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری شهر بیرجند مرکز استان است.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.