به گزارش ایرنا علی اربابی روز شنبه در دیدار کارکنان بیمه سلامت با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: با کنترل خدمات اضافی و ویزیت هایی که نیاز مردم نبود اما از سوی بیمه شدگان و جامعه پزشکی درخواست می شد هزینه های اضافی نیز کاهش یافت.
وی گفت: امسال با وجود تورم و افزایش قیمت ها توانستیم نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد هزینه های بخش سلامت و درمان را کاهش دهیم.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی افزود: از طرفی خدمات ارایه شده به جامعه هدف با کیفیت تر و گسترش یافت و از این طریق هزینه های درمان به هزینه های واقعی نزدیک تر شد.
وی بیان کرد: در مجموع ماهانه 190 هزار بیمه شده سلامت از خدمات سرپایی و پنج هزار نفر از خدمات بخش بستری به صورت رایگان یا حداقل پرداختی بهره مند می شوند.
اربابی گفت: امسال تلاش کردیم بدهی موسسه ها، جامعه پزشکی و طرف قرارداد را ماه به ماه پرداخت کنیم که اکنون طلب دانشگاه علوم پزشکی تا مرداد پرداخت شده و مطالبه شهریورماه نیز هفته جاری پرداخت خواهد شد، در خصوص مراکز خصوصی، طرف قرارداد و سایر نیز همین گونه است.
وی اظهار امیدواری کرد: با ادامه روند پرداخت بدهی مراکز و موسسه های طرف قرارداد شاهد ارتقای خدمات و کیفیت بخشی در حوزه درمان و سلامت استان باشیم.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه 62 درصد جمعیت این استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند گفت: در حال حاضر 470 هزار نفر از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند که 370 هزار نفر روستایی هستند.
وی ادامه داد: از مجموع بیمه شدگان سلامت در استان 50 هزار نفر زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی، 60 هزار نفر کارمند دولت و مابقی صندوق ایرانیان و سایر اقشار هستند.
اربابی گفت: حدود 85 درصد جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت استان به ازای دریافت دفترچه بیمه، پولی به این سازمان پرداخت نمی کنند و هزینه های مربوط به این افراد از ردیف های بودجه ای توسط دولت تامین می شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 470 موسسه شامل داروخانه، آزمایشگاه و سایر، 16 بیمارستان و یک مرکز درمانی کلینیک خصوصی با بیمه سلامت در استان قرارداد همکاری دارند.
وی گفت: سعی می کنیم با نظارت بر خدمات این مراکز در خصوص کیفیت و احقاق حقوق بیمه شدگان با مسئولان ارایه دهنده خدمات چانه زنی هایی داشته باشیم.
سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی است و به همین مناسبت ۲۷ مهر تا سوم آبان با عنوان هفته بیمه سلامت نام‌گذاری شده است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.