به گزارش ایرنا این شهید بزرگوار سال 1328 در روستای نوغاب پسکوه شهرستان قاینات خراسان جنوبی دیده به جهان گشود.
در وصیت نامه شهید خزاعی آمده است: بر خود لازم دانستم برای یاری دین خدا که به دست پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) بنیانگذاری شده و به دست دشمنان دین خدا به فراموشی سپرده شده بود و باز دوباره به دست فرزندش روح الله زنده و شعله‌ور شد به جبهه بیایم و به سهم خویش انجام وظیفه‌ای کرده باشم و از دین خدا یاری کنم.
بار خدایا! به مقربین و مقدسین درگاهت سوگندت می‌دهم مرا آنچنان بدار که در یوم الحساب پیغمبرت محمد (ص) به خاطر من شرمنده نباشد. از دین و مکتب و انقلاب اسلامی دفاع کنم بلکه آنچنان نما که پیغمبر و ائمه معصومین از من راضی و خشنود باشند.
بارخدایا! مرا از شر وسوسه‌های شیطانی مصون دار.
بارخدایا ! از تو می‌خواهم که مرا به آن هدف مقدسی که رضای تو در آن است موفقم بداری.
ابتدا اصول اعتقادی خودم را ابراز می‌دارم:
1ـ اشهد ان لا اله الا الله: شهادت می‌دهم یگانگی و وحدانیت خدای بزرگ و نفی می‌کنم همه الهای غیر او را. اشهد ان لااله الاالله وحده لا شریک له، شهادت می‌دهم که خدای بزرگ و بی‌شریک عادل است.
2ـ ای خدا شهادت می‌دهم هر آنچه را که خلق کردی و در جائی قرار دادی به حقیقت آفریدی و به حقیقت جای دادی و همچنان که فرمودی: لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم، در وجود آدمیان به اندازه وسعتش توانائی قرار دادی ایمان دارم لا یکلف الله نفسا الا وسعها.
3- نبوت: شهادت می‌دهم که 124 هزار پیغمبر و رسول که اول آنها حضرت آدم و خاتم آنها حضرت محمد است که برای نیکوکاران بشارت و برای بدکاران را به عذاب نوید می‌دهند و کتاب را فرستاد که با پیامبران که موارد اخلاق و نزاع بین مردم تا تنها آن حق و داور باشد.
4- امامت و رهبری: شهادت می‌دهم به 12 امام معصوم که مفسرین کتاب و وحی الهی و ناقلان و راویان حدیث بوده‌اند تا کتاب و کلام خدا را از دست برد فرصت طلبان طمع کارمصون دارند و نمونه و اسوه حسنه باشند که امت اسلامی به انحراف و اشتباه نیفتد و راهنمای و هدایت کنندگان امت اسلامی باشند.
5- معاد: شهادت می‌دهم به روز رستاخیز، روزی که همه آدمیان برانگیخته می‌شوند تا به سزای اعمال نیک و زشت خویش برسند.
شهید ابراهیم خزاعی، بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) به عضویت این نهاد درآمد و سال 1365 به درجه رفیع شهادت نائل شد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.