محمدعلی طالبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فاز اول این طرح با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی و انجمن جامعه شناسی اجرا می شود و تداوم خواهد داشت.
وی افزود: حدود 40 نفر از دانشگاهیان، کارشناسان دولتی، فعالان سازمان های مردم نهاد،خبرنگاران فعال در عرصه مسائل کودکان و خانواده، کارشناسان میدانی و مددکاران دستگاه های اجرایی استان در روند اجرای طرح ملی گفت و گوی خانواده همکاری می کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور بیرجند هدف از اجرای این طرح را بررسی چالش ها و ضعف های گفت و گو در خانواده عنوان کرد و گفت: یکی از مسایلی که در جامعه وجود دارد این است که خانواده و گروه های خویشاوندی نمی توانند یگانه پناهگاه افراد باشند لذا باید تلاش کرد گفت و گو در خانواده با خرد جمعی تقویت و کلیشه های معمول شکسته شود.
وی از برگزاری کارگاه آموزشی این طرح در روز سه شنبه 24 مهرماه خبر داد و گفت: گروه های هدف در این کارگاه یک روزه مباحث مربوط را آموزش می بینند و بعد به جامعه هدف خود منتقل می کنند.
طالبی یادآور شد: طرح ملی گفت و گوی خانواده در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اجرا می شود و گفت و گوی بین نسلی را برای جلوگیری از شکاف نسل ها به عنوان راه هایی برای جلوگیری از آسیب های حوزه خانواده مطرح می کند.
وی ابراز امیدواری کرد: این طرح به تقویت بنیان های خانواده کمک کرده و در عین حال مسأله خشونت های خانگی و جلوگیری از آن را مورد نظر قرار دهد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.