به گزارش ایرنا محمد مالکی روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات دام و طیور شهرستان نهبندان افزود: امسال 6 هزار تن نهاده دامی برای تامین علوفه دام روستاییان و عشایر نیاز است که از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار تن نهاده های دامی مدت دار و یارانه ای در شهرستان توزیع شده است.
وی بیان کرد: دولت برای حل مشکل دامداران نهاده های دامی یارانه ای و مدت دار بیشتری را به روستاییان خشکسالی زده اختصاص دهد و با توجه به گرانی و نبود علوفه در سال جاری سهمیه نهاده‌ های دامی یارانه ای و مدت دار در نهبندان افزایش یابد.
مدیر جهاد کشاورزی نهبندان یکی دیگر از مشکلات موجود را کمبود دان مرغداری های منطقه ذکر کرد و گفت: به صورت موقت این مشکل به صورت روانه و اضطراری رفع می شود.
وی افزود: برای رفع مشکل دان مرغداری ها مقرر شد تعاونی پرواز مرغداران با پرداخت نقدینگی به کارخانه خوارک دام و طیور شهرستان، دان مصرفی مرغداری ها را خریداری کند.
شهرستان نهبندان با 26 هزار کیلومترمربع مساحت دومین شهرستان از نظر وسعت در استان بعد از طبس؛ از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهرستان زابل محدود می شود.
مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری شهر بیرجند مرکر استان است.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.