فاطمه چهکندی نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه ورزش مختص قشر خاصی از جامعه نیست و متناسب با سن و شرایط جسمانی افراد ورزش متناسب آنها تعریف شده است، 60 مادربزرگ در این مسابقات از روستاها و مرکز شهرستان در رشته های مختلف با یکدیگر رقابت کردند.
وی افزود: این مسابقات در رشته های یه قل دو قل، دارت و دو میدانی بین مادربزرگ های شرکت کننده برگزار شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف هدف از برگزاری این مسابقات را همگانی کردن ورزش با توجه به بیماری های محتلف دوره سالمندی از قبیل افسردگی، دیابت و بیماری های قلبی عنوان کرد و گفت: برگزاری این گونه مسابقات نقش بسزایی در کاهش هزینه های درمان و افزایش نشاط اجتماعی دارد.
وی بیان کرد: در حاشیه این مسابقات ایستگاه سلامت برپا و آزمایش های اولیه پزشکی همجون اندازه گیری قند خون و فشارخون سالمندان انجام شد.
چهکندی نژاد افزود: خوسف به دلیل تازه تاسیس بودن و داشتن 190 روستا و آبادی در حوزه زیرساخت های ورزشی مشکلات زیادی دارد که لازم است توجه ویژه ای به این شهرستان شود.
وی گفت: سال گذشته اعتبار خوبی برای تجهیز خانه های ورزش روستایی از محل 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده است و امیدواریم تجهیز این خانه های ورزش روستایی در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.
وی اظهار داشت: براساس سرشماری سال 95 حدود 70 درصد جمعیت شهرستان خوسف در مناطق روستایی ساکن هستند و این تفاوت نرخ روستانشینی نسبت به کشور که حدود 25 درصد است، اهمیت توجه به ورزش در مناطق روستایی این شهرستان را نشان می دهد.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 10 جشنواره بازی های بومی و محلی در این شهرستان خوسف برگزار شده و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی عشایر استان خراسان جنوبی در خوسف در حال انجام است.
وی از گردهمایی روسای سازمان های مردم نهاد و هیات های ورزشی استان خراسان جنوبی در آذرماه در خوسف خبر داد و افزود: در راستای هم اندیشی راهکارهای کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی این نشست برگزار خواهد شد.
چهکندی نژاد گفت: مسابقات ورزشی در روستاهایی که خانه ورزش در آنها تجهیز شده در برنامه های آتی این اداره است.
خوسف در فاصله 36 کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی واقع است.
9866*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.