به گزارش ایرنا علیرضا نصرآبادی روز سه شنبه در دیدار با فرماندار قاینات افزود: این پروژه ها در قالب چهار طرح آبخیزداری بزرگ در 11 شهرستان استان اجرا شد.
وی کنترل سیلاب ها و روان آب ها، بهبود کمی و کیفی منابع آب زیرزمینی، احیای مراتع و کاهش خسارت خشکسالی و جلوگیری از فرسایش های بادی را از اهداف اجرای این طرح ها ذکر کرد.
وی گفت: سالانه به طور میانگین 700 میلیون مترمکعب روان آب در استان هدر می رود که با توجه به استمرار خشکسالی و بروز شرایط بحرانی تلاش ما این است که با اجرای طرح های آبخیزداری نهایت استفاده را از این روان آب ها داشته باشیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: وسعت حوزه های آبخیز خراسان جنوبی هفت میلیون و 500 هزار هکتار است.
فرماندار قاینات هم در این دیدار با بیان اینکه اجرای طرح های آبخیزداری در بالادست قنوات نقش موثری در احیای قنوات دارد گفت: احیای قنوات حل سه مشکل اساسی از جمله تامین آب شرب روستاییان، دام و ماندگاری را در روستاها به دنبال دارد.
محمد کریمی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری باعث کنترل سیلاب حاصل از بارندگی و تغذیه چاه های کشاورزی روستاها نیز می شود.
وی بیان کرد: با توجه به تغییر اقلیم، کاهش بارندگی سالیانه و فقر منابع آبی اگر برنامه ای در خصوص تقویت منابع آب زیرزمینی نداشته باشیم به طور قطع در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.
شهرستان قاینات در شرق ایران قرار دارد و از شرق به شهرستان زیرکوه و از شمال به خراسان رضوی، از غرب به شهرستان سرایان و از جنوب به شهرستان های درمیان و بیرجند محدود است.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 110 کیلومتری بیرجند قرار دارد..
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.