به گزارش ایرنا احمد خامسان روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع برنامه های آغاز سال تحصیلی و پذیرش دانشجویان جدید اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های سفر 2 روزه وزیر علوم، حضور در اجلاسیه شهدای دانشجوی استان است.
وی افزود: آزمایشگاه برق و کامپیوتر، ساختمان مرکز مشاوره و درمان دانشگاه، آزمایشگاه سیستم های خورشیدی و انرژی به عنوان مرکز تحقیقات سیستم های هوشمند انرژی از جمله پروژه های قابل افتتاح دانشگاه بیرجند است.
رئیس دانشگاه بیرجند گفت: عملیات اجرایی مجتمع مهارت آموزی و اشتغال و آزمایشگاه مکانیک با هدف ایجاد تعدادی کارگاه و فضای کارآفرینی، مهارت‌ آموزی و تولید برای اساتید و دانشجویان از دیگر پروژه هایی است که با حضور وزیر علوم آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه اعتبارات مربوط به 2 پروژه مذکور پیش بینی شده است گفت: برای احداث مرکز کارگاهی اشتغال و مهارت آموزی دانشگاه یک میلیارد و 100 میلیون ریال از جانب یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه و به همین میزان از اعتبارات دانشگاه در نظر گرفته شده است.
خامسان اضافه کرد: همچنین برای احداث آزمایشگاه مکانیک 6 میلیارد و 400 میلیون ریال پیش بینی و تامین شده است.
وی درباره مرکز تحقیقات سیستم های هوشمند انرژی گفت: این مرکز به سه بخش پایش شبکه های انرژی، آزمایشگاه شبیه ساز سیستم قدرت و مرکز کنترل و بهره برداری نیروگاه هیبرید مجهز شده است.
رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: همچنین روز جمعه جلسه هیات امنای دانشگاه برگزار و بعد از چهار سال فعالیت بنیاد حامیان، به صورت رسمی بنیاد دانشگاه راه اندازی می شود.
وی گفت: دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه مادر استان خراسان جنوبی در رده دانشگاه های سطح 2 کشور قرار دارد که از نظر جمعیت دانشجویی با بسیاری از دانشگاه های بزرگ قابل مقایسه بوده و از گستردگی زیادی برخوردار است.
وی تصریح کرد: دانشگاه بیرجند به جد دنبال ایجاد دانشگاه کارآفرین است تا در راستای مشکلات اجتماعی جامعه که مهمترین بحث موضع بیکاری و اشتغال است، گام بردارد.
خامسان در ادامه نشست خبری به اجرای طرح مدیریت سبز در دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: براساس دستور وزارتخانه باید دانشگاه ها به سمت مدیریت سبز حرکت کنند.
وی با بیان اینکه هر سال یک درصد از اعتبارات دانشگاه به این طرح اختصاص می یابد افزود: در حال حاضر طرح مدیریت سبز در ساختمان مرکزی دانشگاه اجرا شده و در سایر مراکز و دانشکده ها نیز اجرا خواهد شد.
رئیس دانشگاه بیرجند اظهار داشت: کاهش آلاینده های زیست محیطی، حفظ محیط زیست، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، کاهش مصرف انرژی های فسیلی و فرهنگ سازی سبز از جمله ویژگی های عمده این طرح در دانشگاه هاست.
وی با بیان اینکه گسترش شبکه های خورشیدی در دستور کار این دانشگاه قرار دارد گفت: برای کاهش مصرف انرژی به سمت استفاده از انرژی های خورشیدی در حرکت هستیم.
خامسان افزود: همچنین در زمینه مدیریت سبز دانشگاه، جمع ‌آوری آب‌ های خاکستری و استفاده آن برای آبیاری فضای سبز دانشگاه را در دستور کار قرار داده ایم.
وی گفت: در سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارتخانه نیز بعد از گذشت 20 سال به استان سفر می کند که بدون شک به برکت خون شهدا و حضور در کنگره شهدای دانشجو این سفر انجام می شود.
7557
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.