به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی روز دوشنبه در نشست ارائه گزارش عوامل اجرایی کنگره ملی 2 هزار شهید استان خراسان ‌جنوبی که با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، افزود: اجلاسیه شهدای دانشجویان و اساتید 20 مهرماه، اجلاسیه شهدای فرهنگیان و دانش آموزان 21 مهرماه و اجلاسیه شهدای نیروهای مسلح نیز در 24 مهرماه امسال برگزار می شود.
وی اظهار داشت: در راستای برگزاری کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی، 429 یادواره شهدا در استان برگزار می شود که در همه روستاها و شهرهای استان این یادواره ها در حال برگزاری است و تاکنون 70 درصد اعضای ستاد کنگره یادشده در این یادواره ها شرکت کردند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: نمایشگاه های مختلف در بیشتر یادواره های شهدا برگزار شده است و ائمه جمعه و مسئولان دانشگاه و مدارس تلاش می کنند موضوع شهید و شهادت در این مکان ها ترویج پیدا کند.
وی گفت: 850 عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدا در استان پیش بینی و تاکنون 92 عنوان کتاب تدوین شده است که تا زمان اجلاسیه در مجموع 147 عنوان کتاب آماده می شود.
سردار قاسمی افزود: سه یادواره شهدا به دلیل استقبال مردمی تبدیل به اجلاسیه شد و تاکنون در گروه های رسانه ای و هنری بیش از انتظار فیلم و انیمیشن، نماهنگ و مستند آماده شده است.
وی تصریح کرد: در برخی کمیته ها و کارگروه های کنگره شهدای استان به نسبت جدول زمانی عقب هستیم که با توجه به نزدیکی زمان برگزاری اجلاسیه ها باید بیشتر تلاش شود.
وی گفت: امروز باید از همه ظرفیت ها مثل فضای مجازی در ترویج عمل شهدا، فرهنگ دفاع مقدس و آموزه های دینی در جامعه استفاده و فرهنگ شهادت و ایثار نهادینه شود.
مشاور استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: سه اجلاسیه شهدا در استانداری برگزار خواهد شد که از این تعداد 2 اجلاسیه ویژه بانوان و امور ایثارگران خواهد بود.
حسین رجبی افزود: 74 دستگاه اجرایی تاکنون اعتبار موردنیاز را محقق کرده اند و در خصوص برگزاری نشست های تخصصی، هماهنگ سازی در حوزه امور مالیاتی، تدارکات، پشتیبانی و حمل و نقل اقدام لازم انجام شد.
وی اظهار داشت: استانداری خراسان جنوبی 2 میلیارد ریال به عنوان قرض الحسنه با بازپرداخت ماهیانه 10 میلیون تومان در اختیار کنگره شهدا قرار داده است.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم گفت: تولیدات کارگروه رسانه کنگره ملی 2 هزار شهید استان طبق برنامه پیش می رود.
علیرضا آیینه دار افزود: هیچ مشکلی در بخش تولید در حوزه های خبر، رادیو و تلویزیون و فضای مجازی وجود ندارد.
وی اظهار داشت: برنامه های مربوط به کنگره طبق روال پخش می شود و برخی تولیدات ویژه این کنگره برای پخش در شبکه استانی و سراسری آماده شده است.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: 28 برنامه و گزارش خبری، 30 برنامه تلویزیونی،230 برنامه رادیویی، 6 قطعه موسیقی و 40 تصویر دیجیتال سرداران شهید در خصوص کنگره آماده شده است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.