علی بذرافشان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگاه ها شامل خیاطی و تعمیر لوازم خانگی است.
وی بیان کرد: 6 ماه نخست امسال 271 هزار نفر ساعت آموزش برای کارآموزان، روستاییان و عشایر شهرستان برگزار شد که تاکنون 121 درصد تعهدات این اداره محقق شده است.
مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای درمیان گفت: در حال حاضر هشت آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در شهرستان فعالیت دارند و 400 کارآموز در حال آموزش رشته های مختلف فنی و حرفه ای هستند.
وی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای شهرستان بیشتر در زمینه های خیاطی، صنایع دستی، کامپیوتر، فرش بافی و تابلو فرش، جوشکاری، تاسیسات، گلدوزی، چرم دوزی، معرق کاری و صنعت بوده است.
وی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با بازار کار ارائه می شود اظهار داشت: مهارت ‌های فنی و حرفه ای یکی از موثرترین عوامل برای کاهش بیکاری و رونق اشتغال است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
بذرافشان گفت: دانش آموختگان دانشگاهی مهارت لازم را برای ورود به بازار کار ندارند که موجب افزایش بیکاری در جامعه شده است و توجه هرچه بیشتر خانواده ها به آموزش های فنی و حرفه ای و تشویق فرزندان خود به سمت مهارت آموزی ضروری است.
درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد، اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان است.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.