احمد بیکس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به افرادی که در زمینه مشاغل خانگی گیاهان دارویی فعال هستند، پیشنهاد کرد به سمت صنایع فراوری روی بیاورند.
وی افزود: سرمایه گذارانی که برای راه اندازی صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی در استان اقدام کنند صد درصد حمایت مالی می شوند.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر سه کارگاه صنعتی در شهرستان های قاینات، سربیشه و طبس در زمینه تولید و فراوری عرقیات گیاهی فعال است.
وی با بیان اینکه صد درصد این کارگاه ها دارای مجوز هستند گفت: امسال 732 تن عرقیات گیاهی به ارزش هفت میلیارد و 772 میلیون ریال در کارگاه های فراوری استان تولید می شود.
بیکس با اشاره به اینکه عرقیات چهل گیاه، آویشن، بابونه، نعنا و گلاب در استان تولید می شود افزود: این عرقیات تاکنون صادرات خارجی نداشته است اما به استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، تهران و اصفهان ارسال می شود.
وی بیان کرد: 32 نفر به صورت مستقیم در سه کارگاه فراوری محصولات گیاهی طبیعی استان مشغول به کار هستند و خراسان جنوبی دارای 800 گونه گیاهی دارویی است که در این زمینه در بخش های مختلف اشتغال زیادی ایجاد شده است.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: علاوه بر محصولات استراتژیک استان از جمله عناب، زرشک و زعفران که در رسته گیاهان دارویی قرار می گیرد، گیاهان دارویی طبیعی نیز در استان فراوان است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.