به گزارش ایرنا محمدرضا امیرحسنخانی شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد افزود: باید سرمایه گذار این طرح را مجاب کنیم تا واحدهای فرآوری خاک های صنعتی داخل همین شهرستان فعال شود نه اینکه خاک به صورت خام خارج شود.
استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست به خروج خاک های صنعتی نسوز شهرستان بشرویه به صورت خام از استان اشاره کرد و گفت: فرماندار و مسئولان این شهرستان به هر روشی که شده برای استقرار واحدهای فرآوری بکوشند.
محمدمهدی مروج الشریعه با تاکید بر اینکه خروج مواد اولیه و خام معدنی از استان افتخار نیست اظهار داشت: برای استانی که بالاترین مزیت آن معدن است این امتیاز و روش مدیریتی خوبی نیست.
نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی ادامه داد: شهرستان بشرویه به حوزه پنل های خورشیدی ورود کرده و ظرفیت تولید حداقل 100 مگاوات برق خورشیدی را دارد که می توانیم با رایزینی استاندار و نمایندگان مجلس زیرساخت های لازم را برای این ظرفیت مهم در شهرستان فراهم کنیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر شرایط لازم برای استفاده از این ظرفیت مهم توسط فرمانداری فراهم شده که خواهش داریم رویکرد ویژه ای در این ارتباط بین مدیران شکل بگیرد.
پنل های خورشیدی تیرماه امسال با موافقت کارگروه ملی اشتغال و توجیه کسب درآمد، ویژه این استان به طرح های اشتغال اضافه شده است.
فرماندار بشرویه هم در این نشست گفت: از ابتدای ابلاغ تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری 39 جلسه در شهرستان برگزار و در مجموع 439 طرح اشتغال بررسی شد.
علیرضا زمان زاده اظهار داشت: تاکنون 252 طرح اشتغال به بانک های عامل شهرستان معرفی شده است.
وی گفت: در مجموع 59 طرح اشتغال روستایی به مبلغ 15 میلیارد و 302 میلیون تومان در شهرستان پرداخت شده که 95 درصد مربوط به بخش کشاورزی بوده است.
فرماندار بشرویه یکی از مشکلات طرح های اشتغال را افزایش قیمت ها دانست و گفت: انتظار می رود طرح هایی که هنوز پرداخت نشده بین 30 تا 45 درصد افزایش تسهیلات داده شود.
وی بیان کرد: بیشتر طرح های کشاورزی در حوزه دام و طیور بوده اما با توجه به تعدد طرح ها در استان پرداخت طرح های شهرستان محدود شده است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.