به گزارش ایرنا فرمانده تیپ انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در آیین افتتاح این نمایشگاه با اشاره به در پیش بودن کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی در آذرماه امسال گفت: در راستای برگزاری این کنگره، سه ماموریت به مجموعه این یگان واگذار شده است.
سردار حسن رجب زاده اظهار داشت: این یگان اجلاسیه شهدای اهل سنت و رزمایش هفته دفاع مقدس را که امسال از ویژگی خاصی برخوردار بود با موفقیت برگزار کرد.
وی با اشاره به اینکه کمیته امنیت اجلاسیه از دیگر ماموریت های این یگان بود یادآور شد: از حدود یک ماه قبل جلسات متعددی برای برپایی نمایشگاه رزمی فرهنگی انجام شد تا امسال با همکاری نیروهای مسلح کار متفاوت تری نسبت به سالهای گذشته ارائه شود.
فرمانده تیپ انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، نمایش توان رزمی و مدیریتی نیروهای مسلح برای نشان دادن به دشمن و در بخش دوم نمایش ماکت موانع که رزمندگان دفاع مقدس از آن عبور کردند را گوشه ای از برنامه های این نمایشگاه ذکر کرد.
سردار رجب زاده با بیان اینکه امسال کار تلفیقی رزمی فرهنگی از دیگر بخش های اصلی نمایشگاه است افزود: انتقال روحیه ایثار و شهادت به نسل های جدید انقلاب بویژه نسل سوم و چهارم که دوران دفاع مقدس را ندیده اند از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه است.
وی گفت: این نمایشگاه به همه ما دوران دفاع مقدس را یادآوری می کند که در آن زمان با دست خالی در برابر صدام و ابرقدرت های دنیا ایستادیم و امروز هم می توانیم با وحدت ملی، پیروی از ولایت و صبر استقامت بر مشکلات غلبه کنیم.
فرمانده تیپ انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: در این نمایشگاه انواع ترورها بدست منافقین کور دل، عملیات مرصاد و بعد آن و نیز اعزام نیروها به نمایش گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت هفت شب برای بازدید علاقه مندان دایر است یادآور شد: بخش زیادی از این نمایشگاه مربوط به دفاع مقدس بوده که قسمت اصلی همان رزمایش فرهنگی است.
سردار رجب زاده تعداد عوامل اجرایی این رزمایش فرهنگی را حدود 500 نفر ذکر کرد و اظهار داشت: هر ساله این رزمایش برگزار می شود اما امسال با توجه به نزدیک شدن به کنگره ملی 2 هزار شهید با تاخیر انجام شد تا بتوانیم افکار عمومی را به سمت کنگره شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت سوق دهیم.
6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.