به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی روز پنجشنبه در همایش رزمندگان و ایثارگران کمیته صنایع و کارمندی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی افزود: برآورد دشمن نشان می دهد که نمی تواند به ایران حمله زمینی کرده و حتی قادر به حمله موشکی از دور هم نیست.
وی بیان کرد: در همه پایگاه هایی که ایالات متحده آمریکا در قطر، عربستان، بحرین و... دارد چندین موشک روانه است و به همین دلیل جرات تعرض به ایران را ندارند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: آمریکا برتری هوایی تا حدودی نسبت به ما داشته که با تولید پهپادی ما خنثی می شود.
وی اظهار داشت: وزیر جنگ رژیم غاصب صهیونیستی اعتراف کرده که در هیچ بخش جنگ سایبری، نه بانک و نه اقتصاد و تجهیزات نظامی ما از دسترسی سایبری نیروهای ایرانی در امان نیستیم.
وی گفت: هرچند در بخش عمومی پیام رسان ها در فضای مجازی ضعف هایی داریم اما در بحث استفاده از این زیرساخت و تکنیک آن قوی هستیم.
سردار قاسمی افزود: دشمن امیدوار است با جنگ رسانه ای در فضای مجازی می تواند بر کشور حاکم شود.
وی گفت: امام خمینی (ره) به پشتوانه مردم انقلاب کرد و اگر این پشتوانه مردمی از نظام و انقلاب گرفته شود مجبور به تسلیم هستیم که ملت ما نمی گذارد این اتفاق رخ دهد.
وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس بیشتر تاکتیک های دشمن را تشخیص می دادیم اما امروز این طور نیست و همه تسلیم فضای مجازی شده ایم.
فرمانده سپاه استان خراسان جنوبی افزود: چرا یک شایعه اثرگذار است و حرف فضای مجازی را از صحبت مسئولان خود بیشتر باور می کنیم؛ این کار دشمن در جنگ روانی است.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس همه اقلیت ها از مسیحی، کلیمی، زرتشتی، شیعه و سنی حضور داشتند و استان خراسان در جنگ تحمیلی 11 یگان از تیپ، لشکر و نیروی تخصصی داشت و آمار شهدا، رزمندگان و جانبازان این استان بیشتر از دیگر نقاط کشور است.
سردار قاسمی بیان کرد: همه ذخیره معنوی و عزت جهانی ما متعلق به هشت سال دفاع مقدس بوده و نفوذ معنوی ما در جهان به برکت خون های مطهر دفاع مقدس است.
وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانات روز قبل تاکید به بازگویی و حفظ روحیه دفاع مقدس کردند و فرمودند روحیه دفاع مقدس می تواند ما را از سختی و گذرگاه ها عبور دهد.
وی گفت: در دوران دفاع مقدس با دست خالی مقابل شرق و غرب ایستادیم و آمار نشان می دهد چه تعداد کشور در جنگ تحمیلی به صدام کمک کردند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: توپخانه صحرایی، موشکی و زرهی سپاه پاسداران در جنگ تشکیل شد و پیشرفته ترین دوربین ها و ضدهوایی ها با دست خالی و در تحریم به دست آمد.
وی یادآور شد: در جنگ تحمیلی دفاع کردیم و دشمن را از سرزمین و دسترسی اش به ناموس مسلمانان دور کردیم، قرار بود تسلیم ظلم نشویم و مثل امام حسین(ع) و یاران ایشان در دفاع مقدس شرکت کردیم، مظلومانه جنگیدیم و حسین وار به پیروزی رسیدیم.
قاسمی گفت: در آن دوران برخی اقلام کوپنی بود اما توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) و تبعیت از ولایت و حضرت امام خمینی (ره) باعث شد که بر این مشکلات پیروز شویم و وضعیت امروز اقتصادی ما از دیگر دوره ها بهتر بوده و ذخیره ارزی ما در بیشترین مقدار خود از ابتدای انقلاب است.
وی تصریح کرد: آمادگی و تجهیز نیروهای مسلح در بالاترین سطح خود از ابتدای انقلاب اسلامی قرار دارد و امروز فقط به روحیه اخلاص و ایثار دوران دفاع مقدس نیاز داریم.
وی با اشاره به اینکه در مسائل اقتصادی در مرحله بحران نیستیم گفت: هشت سال دفاع مقدس ما هر روزش یک بحران بود که همین مردم، آن دوره طولانی را اداره کردند و امروز در بخش های مختلف علمی، صنعتی و غیره پیشرفت کردیم و در شهرهای کوچک کشور شهرک صنعتی و کارخانه داریم.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: لاستیک که امروز بعضی کامیونداران برای آن تحصن کردند در گذشته از خارج وارد می شد اما امروز در داخل کشور تولید می شود و دلیل موفقیت های ما در دوران دفاع مقدس صبر و گذشت بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: گاهی افرادی در خصوص کنگره ملی 2 هزار شهید عنوان می کردند که در حال حاضر مردم مشکلات زیادی دارند و وقت مناسبی برای برگزاری این کنگره نیست.
سردار قاسمی گفت: افراد منتقد را که تعدادی از فرزندان و همسران شهدا بودند پیدا کرده و با صحبت هایی که داشتیم مشحص شد آنها از ما در این خصوص داوطلب تر برای برگزاری کنگره یادشده هستند.
وی افزود: در خصوص کنگره 2 هزار شهید استان تاکنون کمتر از سه میلیارد تومان هزینه شده که آن هم برای هزینه پذیرایی نبوده است.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: برخلاف اظهارات برخی مسئولان سابق استان درباره بودجه کنگره ما به دنبال ایجاد زیرساخت، کارهای اساسی و ساخت 14 نماد هستیم که استانداری خراسان جنوبی هزینه آن را تامین کرد.
وی گفت: برخی هزینه ها باید انجام شود و به یک نویسنده و قهرمان چندین سکه اهدا می شود که کار ارزشمندی است اما هر کدام از 2 هزار شهید ما یک قهرمان هستند که سرانه هزینه ما برای هر شهید به 10 هزار تومان هم نمی رسد.
کنگره 2 هزار شهید استان خراسان جنوبی امسال برگزار می شود.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.