به گزارش ایرنا سرگرد محمد فاطمی نسب روز چهارشنبه در مجمع بسیجیان شهرستان درمیان افزود: اگر درس های دفاع مقدس را بار دیگر مرور کنیم می بینیم که اول انقلاب از لحاظ تعداد و تجهیزات کمبود داشتیم ولی خدا توفیق داد تا داشته هایمان را کف دست بگیریم و برای اهداف انقلاب اسلامی تقدیم کنیم.
وی بیان کرد: جنگ تحمیلی، دفاع از ارزش های اسلامی و عقیده بود که توانستیم با اقتدار در برابر تمام جهان ایستادگی و مقاومت کنیم و امروز کوچکترین کاری که برای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می توان انجام داد، زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان با اشاره به شرایط کشور در زمان آغاز جنگ تحمیلی گفت: جنگ تحمیلی 31 شهریور ماه سال 1359 در شرایطی آغاز شد که فقط 20 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود و در این زمان ارتش ایران از هم پاشیده و سپاه و بسیج سر و سامانی نداشت و 36 کشور غربی و شرقی با تمام توان در کنار صدام بودند.
وی ادامه داد: دولت در آن زمان درگیر افراد نفوذی بود و طراحی ها از قبل توسط این افراد نفوذی برای از هم پاشیده شدن ارتش انجام شده بود و در آغاز جنگ نیز افراد نفوذی به دولت فشار می آوردند که به دفاع بودجه ندهد اما رمز پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس در قرآن کریم است و آنجا که خداوند متعال می فرماید اگر خداوند را یاری کنید؛ شما را یاری خواهم کرد.
فاطمی نسب گفت: هر فردی که در جنگ حضور داشته یا سرنوشت دفاع مقدس را مطالعه کرده است به این نتیجه می رسد که هشت سال دفاع مقدس ما تنها با عنایت خداوند متعال و امدادهای غیبی به پیروزی رسید، به دلیل اخلاص و توسل رزمندگان اسلام به خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) پیروزی جنگ از آن ما شد.
وی اظهار داشت: بعد از جنگ تا امروز هم علیرغم توطئه های مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی دشمنان، عنایت الهی باعث شده که انقلاب ما حفظ شود و به مسیر پراقتدارش ادامه دهد.
وی گفت: علیرغم توطئه های مختلف دشمنان و اقدامات جنایتی گروهک های تروریستی در اهواز، سیستان و بلوچستان و کردستان بعد از گذشته 40 سال انقلاب ما مسیر پراقتدار خود را ادامه می دهد که این معجزه الهی است چرا که هیچ کشور با وجود این همه توطئه دوام نداشت.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان بیان کرد: آمریکایی که در زمان جنگ اگر ناوهایش به سمت کشوری کج می شد، آن کشور سقوط می کرد امروز به جایی رسیده که افرادی را اجیر می کند در داخل کشور ترقه بازی راه بیندازند و خودش جرات ابراز وجود مقابل ایران اسلامی را ندارد.
وی با تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز گفت: در این حادثه تعدادی از هموطنان ما به شهادت رسیدند و دل های ما داغدار شد اما عمیق که نگاه می کنیم این جنایت ضعف و استیصال دشمن را نشان می دهد چرا که خودش جرات ندارد مردانه به میدان بیاید و افرادی خودفروخته و ضعیف نفس را شست و شوی مغزی می دهند تا زن و بچه بی گناه مردم را به خاک و خون بکشند.
فاطمی نسب افزود: یادآوری رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس ریشه قرآنی دارد و خداوند متعال بارها در قرآن کریم به انسان امر کرده حوادث گذشته و یوم الله های خود را از یاد نبرید.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.