امان الله مرادی روز چهارشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این طرح ها در جمع خبرنگاران افزود: یکی از این طرح ها در حوزه آبریز روستای فخرود با حجم 30 هزار متر مکعب عملیات خاکریزی و با اعتبار 440 میلیون تومان اجرا می شود.
وی بیان کرد: یکی دیگر از این طرح ها در حوزه آبریز روستای نوزاد با حجم 28 هزار متر مکعب عملیات خاکریزی و 100 متر مکعب احداث سازه ملاتی با اعتبار 560 میلیون تومان اجرا می شود.
مرادی ادامه داد: مقرر شد این 2 طرح آبخیزداری ظرف سه ما آینده برای استفاده در فصل زمستان امسال تکمیل شود و این طرح ها برای افزایش میزان آبدهی در بالادست قنوات و پیشگیری از بحران آب اجرا می شود.
وی اظهار داشت: اجرای طرح آبخیزداری با هدف حفاظت از آب، خاک و جلوگیری از بیابان زایی و سیلاب از نیازهای اساسی عرصه های طبیعی با توجه به ادامه خشکسالی ها، تهدید و تخریب عرصه ها است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان ادامه داد: طرح های آبخیزداری با کاهش میزان فرسایش خاک، زمینه را برای نفوذ آب در خاک فراهم کرده و آن را تبدیل به منبع آبی برای پایین دست حوضه خود می کند.
اکنون700 میلیون متر مکعب روان آب سالانه به طور میانگین در خراسان جنوبی هدر می رود که با توجه به استمرار خشکسالی و بروز شرایط بحرانی باید با اجرای طرح های آبخیزداری نهایت استفاده را از این روان آب ها داشته باشیم.
درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد، اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان است.
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.