به گزارش ایرنا مهران سرپرست روز چهارشنبه در نشست شورای روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: رفتار نامناسب و عجیب در بعضی هیات های ورزشی استان دیده شده که از رسانه ها و خبرنگاران تقاضا داریم از هر شخصی که در حوزه توزیع منابع، اقدام متوازن انجام نداده است موضوع را منعکس کنند.
وی اظهار داشت: در خراسان جنوبی فرصت ها و منابع به شکل نامتوازن توزیع شده و باید مدیریت این منابع بهبود یابد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: بحث روابط عمومی و اطلاع رسانی برای حوزه ورزش و جوانان بسیار مهم است و هیات های ورزشی باید کمیته روابط عمومی خود را فعال کنند.
وی گفت: حوزه انتشار اخبار در بخش ورزش و جوانان استان مطلوب است اما هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است.
سرپرست افزود: انعکاس اخبار ورزشی استان در سطح کشور اثر گذار است به گونه ای که پس از انعکاس خبری مسابقات موتورکراس قهرمانی کشور که به میزبانی این استان در پیست شهرستان سرایان برگزار شد در وزارت ورزش و جوانان عده ای از برگزاری این مسابقات در این سطح و این کیفیت بالا تحت تاثیر قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: چندین مدیرکل و رئیس و فدراسیون و دیگر دوستان در وزارت ورزش و جوانان ابراز کردند که برگزاری مسابقات در این سطح در خراسان جنوبی برای ما جای تعجب دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان بیان کرد: رسانه های خراسان جنوبی به حوزه ورزش و جوانان توجه ویژه دارند و خدمات جامعه رسانه ای استان قابل تجلیل است.
وی گفت: در مجموعه ورزش و جوانان در حوزه جوانان به عنوان قشر استراتژیک کشور و ورزش به عنوان استانداردترین مولفه فرهنگی و اجتماعی که مخاطب فراوان دارد فعالیت می کنیم.
سرپرست اضافه کرد: ورزش یک موضوع فرهنگی با زبان بین المللی است و مخاطب فراوان دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: در سال های آینده مسابقات مختلف ملی را در همه شهرستان های استان برگزار می کنیم، هفته قبل در شهر قاینات میزبانی یک مسابقه ملی را تقبل و هزینه کردیم و در نهبندان هم همین کار را انجام داده ایم و به زودی در همه شهرستان های استان یک مسابقه ملی بزرگ میزبانی می شود تا بتوانیم ظرفیت های خود را در سطح کشور نشان دهیم.
وی گفت: وزارت ورزش و جوانان برای آماده سازی تیم های ملی برای المپیک جوانان سال 2020 المپیاد نخبگان ورزش ایران را طراحی کرده است.
سرپرست افزود: در این المپیاد 39 رشته پسران و 29 رشته دختران در سن 11 تا 14 سال شرکت می کنند که قرار است همه شهرستان های کشور مسابقه درون شهرستانی خود را انجام دهند و تیم های منتخب خود را آماده کرده و بعد از آن مسابقه استانی در رشته های یاد شده برگزار شود تا یک المپیک ملی شکل گیرد.
وی تصریح کرد: با تمام توان باید از این فرصت المپیاد ورزشی نخبگان ورزش ایران برای استان استفاده کنیم چون در حوزه ورزش چهره ملی زیادی نداریم و سن 11 تا 14 سال فرصت استثنایی است چون شناسایی قهرمانان ورزش در همین سن است.
سرپرست گفت: مشارکت تیم های استان در لیگ های کشوری آغاز شده و چند روز قبل مسابقه فوتبال لیگ سه به میزبانی استان برگزار شد.
وی افزود: یکی از سیاست های ما این است که همه شهرستان های استان میزبان مسابقات ورزشی باشند و بیرجند، فردوس، طبس، قاینات و سرایان در لیگ کشور میزبانی می کنند، ورزشکاران ما وقتی دیده می شوند که تیم های فعال در سطح ملی داشته باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: هر حوزه فعالیتی و عملیاتی بدون رسانه در حوزه عملکردش توفیق ندارد و بخش عمده کارایی و انعکاس کارهای یک سازمان بی تردید مرهون خدمات حوزه رسانه است.
وی گفت: خراسان جنوبی بعد از 14 سال از استان شدن هنوز در تقسیم بندی در بخش های مختلف به عنوان استان کمتر توسعه یافته در حوزه ورزش قرار دارد.
سرپرست افزود: اگر به ساختار ارزیابی و عملکرد وزارت ورزش توجه شود در ادوار مختلف این استان در ردیف های آخر تقسیم بندی قرار دارد و در بین استان های درجه سه هم در انتهای جدول قرار داریم.
وی تصریح کرد: وقتی به اعداد شاخص های توسعه یافتگی در ورزش توجه شود می بینیم که جایگاه خراسان جنوبی هنوز مناسب نیست.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: هرچند شاخصه جمعیت هم در بحث توسعه یافتگی مهم است و این استان زیر 800 هزار نفر جمعیت داشته و روند رشد جمعیت و خروج جوانان با هم یک همبستگی دارد که در نهایت در بخش ارتقای جمعیت مولفه معناداری نداریم.
وی گفت: در حوزه امکانات و زیرساخت آمار و ارقام نشان می دهد که هنوز به عدد چهار دهم مترمربع در حوزه سرانه فضای ورزشی نرسیدیم.
سرپرست افزود: بخش های از استان نسبت به متوسط امکانات استانی خیلی برخوردار و دیگر بخش ها فقیر است و توزیع متوازن در حوزه امکانات و زیرساخت وجود ندارد.
وی تصریح کرد: نماد توسعه در بخش ورزش این است که در المپیک و بازی های آسیایی ورزشکاران صاحب عنوان داشته باشیم که در این حوزه توفیق زیادی نداشته ایم.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: سال 1383 در بیرجند نخستین مکان ورزشی آبی توسط بخش خصوصی راه اندازی شد و امروز بیش از 10 استخر داریم اما هنوز به کارنامه خوب و قابل توجه نرسیدیم.
وی گفت: ساختار تشکیلاتی ما در اداره ها و نیروی انسانی به لحاظ کمی ضعیف است و تعداد نیروی انسانی موردنیاز که ساختار و تشکیلات تعریف شده را نداریم و جذب نیروی انسانی با حوزه نیاز ما همخوانی ندارد و یک شهرستان را با سه کارشناس باید مدیریت کنیم.
سرپرست افزود: در حوزه الگو و شیوه ها چارچوب مدیریتی در استان هم هنوز وجود ندارد چون یک سیستم مدعی یک چارچوب منظم باید محصول بهتری داشته باشد.
وی تصریح کرد: اگر از یک وضعیت موجود به وضعیت مطلوب حرکت کنیم باید در حوزه تغییر رفتار سازمانی در یک بازه زمانی اتفاق رخ دهد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: جایگاه و پایگاه اجتماعی ساختار اداری ما در بخش جوانان و ورزش برای مدریت استان و وزارت ورزش و جوانان تاکنون خیلی خوب نبوده و امروز باید آسیب شناسی شود که راهکار رفع مشکل و نیل به نتیجه مطلوب چیست.
وی گفت: اگر بخواهیم به نتیجه مطلوب برسیم باید نگاه متوازن به همه حوزه های عملیاتی داشته باشیم.
سرپرست افزود: چند بخش عمده از جمله ستاد اداره کل ورزش و جوانان و 11 اداره شهرستانی، 48 هیات ورزشی و 260 هیات شهرستانی در خراسان جنوبی داریم که نهاد های موثر در حوزه توسعه ورزش است.
وی تصریح کرد: در ستاد اداره کل ورزش و جوانان بنا بر انجام رفتار منطقی غیرهیجانی داریم و وقتی سیستم منطقی شکل بگیرد جریانی ایجاد شده که هیچ کس نمی تواند از انجام کارش ممانعت کند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: بعد از شکل گیری سیستم محصول مورد نظر خود به خود ایجاد می شود و اگر امکانات سخت افزاری وجود داشته باشد و آدم هایی که مسئولیت خود را در حوزه ستاد ورزش و جوانان و ادارات مربوطه به خوبی بشناسند سیستم اقتصادی توسعه ورزش هم متحول می شود و تیم هایی در سطح شهرستانی، استانی و ملی ایجاد شده و به جایگاه مد نظر می رسیم.
سرپرست افزود: سند توسعه ورزش استان در حال طراحی است و هیات های ورزشی شهرستانی باید یک تقویم ورزشی مناسب ارائه کنند.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.