علی تهوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کالاها با حکم تعزیرات و قیمت مصوب وارد شبکه توزیع می شود.
وی از افزایش نظارت ها در استان خبر داد و گفت: برخورد با محتکران و گرانفروشان تشدید می شود و با افرادی که از عرضه کالا و خدمات خودداری یا محصولات را به بهانه نوسانات ارز احتکار کنند یا گران تر از قیمت واقعی به فروش برسانند در چارچوب قانون به شدت برخورد خواهد شد.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: طرح مبارزه با احتکار و اختفای کالا از 16 تیرماه امسال در خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور آغاز شد و از زمان آغاز این طرح تاکنون 11 انبار در استان به علت تخلف احتکار شناسایی و کشف شده است.
وی افزود: نظارت در بخش احتکار با قوت بیشتری ادامه دارد همچنین اخیرا با حکم قضایی و همکاری دادستان مرکز استان مجوز بازرسی از برخی منازل که نسبت به احتکار کالا اقدام می کنند، اخذ شده است.
تهوری اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل تشکیل ستاد استانی احتکار و اختفا و مبارزه با سودجویان و محتکران، بازرسی از واحدهای صنفی عمده فروش، بنکدار، شرکت های پخش و انبارهای استان توسط تیم های بازرسی در قالب گشت مشترک و با حضور نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف و بازرسان سازمان در 2 شیفت صبح و عصر انجام می شود.
وی تصریح کرد: بازرسی از محل نگهداری کالاها و پایش بازار به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و براساس دستورالعمل ها تمامی عمده فروشان، شرکت های پخش و تجار که اقدام به نگهداری کالا در حجم عمده می کنند، موظفند ضمن اعلام محل انبار و ثبت آن در سامانه اعلام موجودی حوزه بازرسی و نظارت نسبت به اعلام موجودی کالای خود اقدام کنند.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در صورتی که موجودی انبار و محل آن در سامانه اعلام موجودی ثبت نشده باشد به منزله اعلام نکردن موجودی است و براساس قوانین در صورت احراز احتکار با محتکران برخورد می شود.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه انبار و نگهداری کالای مشکوک، مراتب را به سامانه 124 اعلام کنند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.