مهدی هاشمی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی در راستای سیاست های دولت به منظور افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و تسریع در بهره برداری آنها انجام می شود.
وی اظهار داشت: وزارت نیرو 23 پروژه آب و فاضلاب را در کشور برای مشارکت بخش خصوصی معرفی و قرارداد سرمایه گذاری آنها را امضا کرده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی گفت: در این راستا سه پروژه فاضلاب از استان نیز معرفی و فراخوان واگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی از سوی وزارت نیرو اعلام شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون سرمایه گذاری برای ورود به این پروژه ها اعلام آمادگی نکرده است افزود: برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب بیرجند 30 میلیارد تومان، اجرای فاضلاب قاین 27 میلیارد تومان و سربیشه 16 میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.
هاشمی مقدم گفت: با توجه به بالابودن هزینه اجرای پروژه های مذکور نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه هستیم و اگر قرار باشد از محل اعتبارات دولتی این پروژه ها به بهره برداری برسد با توجه به محدودیت های مالی و تعدد پروژه ها حتی بیش از 10 تا 15 سال افتتاح نخواهند شد.
وی اظهار داشت: پروژه فاز دوم تصفیه خانه بیرجند نیز با کمک فاینانس و بخش خصوصی در حال انجام است و تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی افزود: همچنین وام 17 میلیون یورویی اکو برای این پروژه جذب شده و پنج میلیون یورو دیگر از همین محل در مراحل نهایی واگذاری است.
وی گفت: با توجه به استقبال کم سرمایه گذاران از پروژه های احداث تاسیسات فاضلاب در استان در قالب بیع متقابل، اسناد مزایده تنظیم و فراخوان آن منتشر شده که امید است در آینده نزدیک شاهد مشارکت بخش خصوصی باشیم.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.