به گزارش ایرنا حجت الاسلام مصیب خزاعی روز شنبه در دیدار با مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان درمیان افزود: فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و این اصل معنوی هم اکنون رکن رکین اسلام و انقلاب است.
وی بیان کرد: آغاز هفته دفاع مقدس یادآور رشادت های شهدا و رزمندگان اسلام است که بر پایه اعتقادات خود لباس رزم پوشیدند و نگذاشتند یک وجب از خاک وطن به دست دشمن بیفتد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی درمیان عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت آغازگر جنگ نبوده و نخواهد بود چرا که ما پیرو مکتب عاشورا و امام حسین (ع) هستیم و آن حضرت هم هرگز آغازگر جنگ در کربلا نبوده اند.
خزاعی، ایجاد انقلاب اسلامی را آرزوی علما و مردم در طول تاریخ دانست و ادامه داد: دشمنان دوست نداشتند که انقلاب ما پیروز شود و مسیر تکاملی خود را طی کنند به همین دلیل صدام را با طراحی نقشه های خود علیه ایران شوراندند که بلاخره نقشه پلید آنان در 31 شهریور ماه 1359 با حمله رژیم بعثی عراق به ایران عملیاتی شد.
وی گفت: در ابتدای آغاز جنگ تحمیلی دشمن می خواست یک هفته ای خود را به تهران برسانند که با غیرت جوان وطن که ناشی از اعتقادات قوی آنان بود دفاع مقدس ما هشت سال به طول انجامید و هزاران شهید را تقدیم انقلاب کردیم.
امام جمعه اسدیه ادامه داد: در مسیر پیروزی و پیشرفت انقلاب، شهدا، رزمندگان و مردم به وظایف خود به خوبی عمل کردند و امروز ما مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.
خزاعی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس درس شجاعت، رشادت و همت دست جمعی ملت است باید از امروز ما نیز در هر پست و مقامی حل مشکلات و خدمت صادقانه به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران به راحتی به دست نیامده که به راحتی آن را از دست بدهیم، اضافه کرد: افرادی در داخل با طراحی نقشه های افراد بدخواه از خارج کشور می خواهند که انقلاب نباشد، این افراد کور خوانده اند چرا که ما امنیت اجتماعی، سیاسی و نظامی خود را مطالعه و پیش بینی کرده ایم و دشمنان هیچ غلطی نخواهند کرد.
خزاعی عنوان کرد: به فرموده امام راحل اسلام و وحدت کلمه رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود و حفظ انقلاب از پیروزی آن مهمتر است که این موضوع رسالت ما را در عصر حاضر سنگین تر می کند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز حفظ حیثیت و آبروی انقلاب اسلامی و نظام بر همه واجب است، افزود: افرادی که به دنبال آن هستند که مردم را از نظام ناراضی نگه دارند در زمین دشمن بازی می کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان هم گفت: صدام به نیابت از همه دشمنان ایران و انقلاب اسلامی جنگ را برای براندازی این کشور و انقلاب آغاز کرد و در این میان شرق، غرب و کشورهای منطقه از صدام حمایت کردند.
سرگرد محمد فاطمی نسب عنوان کرد: اما در هشت سال دفاع مقدس ملت شهید پرور ایران همواره حسین گونه و راست قامت در برابر دشمنان این مرز و بوم مقاومت کرده اند و تاکنون ملت ایران برای حفظ عزت و ارزش های خود بهای ارزشمندی پرداخت کرده است.
وی افزود: ملت ایران اسلامی هرچه دارند، به برکت خون شهدا گرانقدر و رشادت های سایر رزمندگان اسلام است که اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور به دست نااهلان بیفتد و امنیت و آرامش را برای جامعه اسلامی ما به ارمغان آوردند.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
7556 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.