محمدرضا عاملی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ساله در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برخی مراکز خونگیری در مرکز استان برای جمع آوری خون شهروندان فعال هستند.
وی اظهار داشت: روز تاسوعا مرکز خونگیری قائم (عج) بیرجند واقع در میدان جانبازان صبح ها از ساعت 8 تا 13 و عصر از 17 تا 20 فعال خواهد بود.
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: همچنین یک مرکز سیار خونگیری بعد از ظهر تاسوعا از ساعت 16 تا 19 در محل زورخانه امیرعرب بیرجند اقدام به خونگیری می کند.
وی ادامه داد: در روز عاشورا نیز خونگیری از ساعت 8 تا 14 در محل هنرستان شهید تهامی واقع در خیابان جمهوری اسلامی بیرجند انجام خواهد شد.
عاملی با بیان اینکه یک مرکز خونگیری در شهر طبس روز عاشورا از ساعت 8 تا 13 برای اهدای خون مردم فعال می شود یادآور شد: مردم این شهرستان طبق سنت دیرینه یک روز قبل از عاشورا نسبت به اهدای خون اقدام می کنند.
وی اظهار داشت: مردم بیرجند و طبس پارسال در روز تاسوعا 110 واحد و در روز عاشورا 315 واحد خون اهدا کردند.
مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی افزود: از ابتدای امسال تا ابتدای مرداد ماه هشت هزار و 443 نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند که 50 نفر برای اهدای پلاکت بوده و از این تعداد 49 نفر موفق به انجام آن شدند.
وی گفت: همچنین از مراجعه کنندگان برای اهدای خون، 6 هزار و 696 نفر موفق به اهدای خون شدند که 537 نفر زن و مابقی مرد بودند.
عاملی بیان کرد: در حال حاضر پنج مرکز خون گیری در استان فعال است که یک مرکز در طبس به صورت هر روز فعالیت دارد.
وی اضافه کرد: همچنین مراکز شهرستان های قاین و فردوس هفته ای 2 روز در هفته و 2 مرکز بیرجند هر روز برای اهدای خون فعال هستند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.