به گزارش ایرنا مردم و هیات های مذهبی این استان از اول محرم با برافراشتن بیرق های عزا و نصب پارچه های مشکی بر در و دیوار ادارات، منازل، بازار، حسینیه ها و تکایا و سطح شهر و روستا در سوگ شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش به سوگ نشسته اند.
برگزاری مجالس روضه خوانی و مداحی، شبیه گردانی و تعزیه از ابتدای ماه محرم در سراسر استان آغاز شد و هیات های عزاداری طبق سنت دیرینه از شب گذشته در سطح شهرها حرکت کردند.
همه ساله در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی آیین های سوگواری ماه محرم در تمام نقاط خراسان جنوبی به اوج می رسد و شور و حال خاصی به شهرها و روستاهای استان می بخشد.
برپایی ایستگاه های صلواتی در اکثر خیابان ها، معابر و محله ها، پذیرایی از هیات های عزاداری و مردم، ادای نذورات براساس توانایی و تمکن مالی به نام اهل بیت (ع)، قربانی کردن دام در مقابل حسینیه ها و هیات های عزدارای، علم بندان و همایش شیرخوارگان حسینی از دیگر سنت های حسنه مردم این دیار برای اظهار عشق و علاقه به خاندان عصمت و طهارت است.
یکهزار و 300 مبلغ و مبلغه همزمان با ماه محرم در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان های استان فعال شدند.
این مبلغان به بیان احکام شرعی، مباحث اخلاقی و اعتقادی و مباحث روز، آسیب های اجتماعی، طلاق، حجاب و عفاف، مباحث سبک زندگی اسلامی و ایرانی می پردازند.
در حال حاضر یکهزار و 464 هیات عزداری در استان خراسان جنوبی با 11 شهرستان مجوز فعالیت دارند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.