به گزارش ایرنا علی اربابی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: به طور میانگین ماهانه 12 میلیارد تومان از مطالبات موسسات طرف قرارداد استان پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: مجموع مطالبات پزشکان تا امروز و اسناد مردادماه تمامی موسسات طرف قرارداد پذیرش شده همچنین اسناد تیرماه تمامی موسسات نیز برابر ضوابط ابلاغی رسیدگی شده است.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: اسناد مطالبات داروخانه ها، مطب های خصوصی، بیمارستان های غیردولتی، مراکز جراحی، آزمایشگاه های خصوصی، مراکز تصویربرداری خصوصی و مراکز توانبخشی غیر دانشگاهی نیز تا خرداد امسال تسویه شده است.
وی افزود: همچنین مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه امسال بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان و فروردین و اردیبهشت پرداخت شده و مطالبات خرداد و تیرماه نیز 70 درصد علی الحساب پرداخت شده است.
اربابی با بیان اینکه مطالبات مراکز سطح یک روستاییان نیز تا پایان تیر امسال پرداخت شده است گفت: امسال در خصوص پرداخت مطالبات موسسه های طرف قرارداد با تخصیص اعتبارات به موقع با مشکل برخورد نکرده ایم که امید است این روند همچنان ادامه یابد.
وی تصریح کرد: عمده هزینه های بیمه سلامت در بخش بستری بوده است که این موضوع نیاز به بازنگری و کنکاش مجدد دارد و از ابتدای امسال با مشارکت و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تلاش داریم هزینه های مازاد بستری های طولانی مدت یا بستری های بی مورد را پیگیری کنیم که در این زمینه گشایش های خوبی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: مواردی از جمله درخواست زیاد خدمات پاراکلینیک و تجویز داروهای گران قیمت و وارداتی توسط پزشکان از دیگر موضوعاتی است که با همکاری دانشگاه بیرجند در حال بررسی هستیم.
اربابی با بیان اینکه در این خصوص پروتکل نوشته و اجرا می شود گفت: سعی کرده ایم در سال جاری به صورت ماهانه یا فصلی کارنامه عملکردی پزشکان در خصوص تجویزها و هزینه های ایجاد شده در بخش خصوصی و دولتی را در اختیارشان قرار دهیم تا در جریان تجویزها قرار گیرند.
وی بیان کرد: 62 درصد جمعیت خراسان جنوبی از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند و هم اکنون 472 هزار و 500 نفر از جمعیت استان بیمه شده سلامت هستند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از این تعداد 65 هزار و 500 نفر بیمه کارمندی، 11 هزار و 900 نفر سایر اقشار، 334 هزار نفر صندوق روستاییان، 58 هزار و 600 نفر بیمه سلامت همگانی و 2 هزار و 100 نفر عضو صندوق ایرانیان هستند.
وی افزود: با اجرای طرح استحقاق سنجی، موضوع همپوشانی بیمه ها به میزان قابل توجهی برطرف خواهد شد و در استان خراسان جنوبی 90 هزار دفترچه هم پوشانی و تداخل داشتند که 56 هزار مورد مربوط به اقشار روستایی بود.
وی بیان کرد: در نشستی با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مقرر شد فرم مربوطه در اختیار مراکز بهداشتی روستاها گذاشته شود تا افرادی که از سال 94 به قبل دفترچه داشته اما آن را تمدید نکرده یا استفاده نکرده باشند از آمار بیمه سلامت خارج یا مجدد نسبت به تمدید دفترچه اقدام کنند.
اربابی گفت: امسال 668 نفر از اتباع خارجی دفترچه بیمه سلامت را دریافت کردند که 635 نفر جزو اقشار آسیب پذیر بوده و از بیمه سلامت همگانی رایگان برخوردار شده اند.
وی با بیان اینکه 600 بیمار خاص در استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند گفت: از این تعداد 223 نفر بیمار دیالیزی، 60 نفر تالاسمی، 100 نفر پیوند کلیه، 115 نفر ام اس و 104 نفر بیمار هموفیلی هستند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.