حجت الاسلام سید علی حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سوگواره برای ششمین بار با حضور دانش آموزان پایه اول و دوم متوسطه در استان برگزار می شود اما در سوگواره امسال تعداد زیادی از دانش آموزان ابتدایی هم به سوگ نوجوان کربلا نشستند.
وی ادامه داد: سوگواره احلی من العسل با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ولایتمداری، تولی و تبری، امر به معروف و نهی از منکر و آشنایی نفس جوان با زندگی نامه شهدای کربلا برگزار شد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: هدایت احساسات پاک جوانان و نوجوانان به فضیلت های نیک و پسندیده و ترویج روحیه استکبار ستیزی از دیگر اهداف این سوگواره است.
وی اظهار داشت: هم اکنون بیش از 200 هیات عزاداری دانش آموزی به صورت رسمی در مدارس استان فعالیت می کنند که در کنار این هیات ها سازمان بسیج دانش آموزی، اوقاف و امور خیریه، سازمان و تشکل های دانش آموزی در برگزاری هرچه بهتر این سوگواره در کنار آموزش و پرورش خراسان جنوبی نقش داشته اند.
به گزارش ایرنا، سوگواره احلی من العسل روز یکشنبه به صورت همزمان در سراسر استان در بقاع متبرکه، مساجد، تکایا و حسینیه ها برگزار شد.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.