به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه بیرجند افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است و باید به صورت ویژه به آن توجه کرد.
وی گفت: ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد و سازمان های استان تشکیل شده است که امیدواریم در راه معروف که مساوی با مسیر حق است، گام برداریم.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: انقلاب اسلامی همواره بر پایه این دو فریضه الهی استوار بوده است.
وی اظهار داشت: امام حسین و یاران باوفایش برای امر به معروف و نهی از منکر حج شان را نیمه تمام گذاشتند، به مسیر الی الله برای مبارزه با طاغوت زمان به پا خواستند و پیامشان در صحرای عرفات به همه جهانیان اعلام شد.
سردار قاسمی درباره برگزاری همایش مبلغان امر به معروف و نهی از منکر گفت: در این همایش مبلغان به امر به معروف و نهی از منکر، کنگره شهدا، ترویج جهاد، شهادت و حق طلبی توجیه شدند و در دستور کار قرار دادند.
وی بیان کرد: همزمان با آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر با روسای دانشگاه های استان برای ایجاد برنامه های وزین در مورد امر به معروف و نهی از منکر برای ورودی های دانشگاه ها جلساتی برگزار شد.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی از توجیه مداحان، سخنرانان و مسئولان هیات ها در ایام محرم برای هرچه بهتر و باشکوه برگزار شدن مراسم عزاداری حسینی خبر داد و افزود: گروه های طلایه داران در هیات ها حضور خواهند داشت و در صورت نیاز تذکر خواهند داد.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان هیات ها از همراهی تمثال شهدا غافل نشوند گفت: ارایه وصیت نامه شهدا در قالب پوستر و پلاکارد از بهترین راه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایام محرم است.
سردار قاسمی انتقاد و مطالبه گری برخی مداحان و سخنرانان در مجالس امام حسین (ع) را غیرقابل اشکال دانست و اظهار داشت: تمام قیام امام حسین سیاسی است اما هرگونه تخریب در این فضا ممنوع خواهد بود.
وی اضافه کرد: بخش بزرگی از کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی در هفته دفاع مقدس اجرایی خواهد شد و بقیه در آبان و آذرماه سال جاری انجام می شود.
به گزارش ایرنا هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر از 20 شهریور با شعار 'وحدت کلمه، حمایت از امت اسلامی و دشمن ستیزی' آغاز شد و 26 شهریور با شعار 'حمایت از سبک زندگی اسلامی- ایرانی با رویکرد تحکیم خانواده' به اتمام می رسد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.