به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه روز پنجشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان جنوبی افزود: در این کارگروه پرونده افراد و اشخاصی مطرح می شود که نباید رسانه ای شود چون بازتاب و انعکاس منفی دارد.
وی بیان کرد: هر کدام از این 52 مصوبه می توانست یک جلسه جان افزا و سخت را طی کند اما با همکاری و همراهی بانک های عامل و دستگاه های مربوط در کارگروه مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: این جلسه یکی از بهترین جلسات ستاد تسهیل استان حتی کشور است که 52 مصوبه قرائت و با حداقل اختلاف نظر تصویب شد که در کمیته های مختلف چکش کاری و چانه زنی های لازم انجام شده است.
وی تغییر رویکرد و ارایه خدمات را بسیار مهم دانست و گفت: رسانه ها نقد منصفانه و سالم همراه با گزارش و انعکاس عملکرد مثبت را بر عهده دارند تا مردم بدانند پشت درهای بسته چه خبر است.
مروج الشریعه ادامه داد: مردم باید بدانند در یک جلسه ستاد تسهیل استان با رعایت همه امور کارشناسی شده که برای هر کدام ساعت ها وقت صرف شده 52 مصوبه در راستای حمایت از تولید، تولید کننده، تثبیت اشتغال و رونق اقتصادی استان به تصویب رسیده است.
وی گفت: خاطر ندارم در یک جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید 52 مصوبه طرح، مصوب و برای اجرا ابلاغ شود که کار کارشناسی شده بسیار مهمی است.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی ادامه داد: درک صحیح و مفاهمه مشترک از اوضاع و احوال کشور از طرفی در بخش های دولتی از جمله بانک ها، بیمه، مالیات، موسسات مالی غیردولتی و از طرفی تولیدکننده، حلقه واسط و کارگروه های کارشناسی از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی گفت: در وضع فعلی که همه شرایط را می دانیم نباید اجازه داد کوچکترین نگرانی برای ما بوجود بیاید با وجود اینکه همه می دانیم مشکلات چیست اگر مضایقی در آینده مواجه شویم می دانیم داستان چیست.
وی گفت: می دانیم کسانی که آن طرف مرزها نشسته اند قطعا وضع با آرامش حجم صادرات مناسب ما به کشورهای همجوار و روند و گسترش تولید و استحکام بنیه اقتصادی و تقویت آن را بر نمی تابند و از هر اقدامی برای تضعیف صادرات و تولیدات کشور استفاده می کنند.
استاندار خراسان جنوبی افزود: در این شرایط حداقل در مدار داخلی واحدهای موجود باید با هماهنگی و استحکام تمامی برای حفظ بازارهای هدف صادراتی آن طرف مرز به تولید ادامه دهند.
وی تاکید کرد: قطعا ما از تولید و تلاش باز نمی ایستیم این مهم است که رسانه موضوع را چگونه به جامعه منعکس کند تا مردم امیدوار و دلگرم بوده و واحدهای تولیدی نیز با تمام سختی هایی که با پرداخت هزینه های اضافی برای مسیرهای جدید و حمل کالای صادراتی متقبل می شود به فعالیت ادامه دهند.
مروج الشریعه با تاکید بر اینکه این هدف جز با وحدت فکری، لسان و فهم مشترک حاصل نمی شود گفت: موسسات مالی می دانند در اوضاع فعلی درصدی از شرایط تسامح را بالاتر می کنند، دولت درجه ریسک پذیری را بیشتر می کند تا همه در کنار واحد تولیدی قرار گرفته و نگذارند واحدی از کار بیفتد یا یک نفر نیرو تعدیل شود.
وی یادآور شد: در این شرایط مهم همه در میدان عمل کنار هم هستیم و دستگاه هایی از جمله تامین اجتماعی، امور مالیاتی، بانک های استان و سایر با سعه صدر بیشتری مشکلات را می پذیرند و برای رفع آن کمک می کنند چرا که هیچ راه و مسیری غیر از این نیست.
استاندار خراسان جنوبی گفت: به کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان که هر کدام تضمین و مایه یک ثروت برای کشور هستند هر مانعی که ایجاد می شود با ورک شاپ ها و تیم های کارشناسی ارزیابی و کمک های ویژه می کنند.
وی اظهار داشت: در نشست استانداران مطرح شد همه امکاناتی که در اختیار وزارت دفاع است به کمک صادرکنندگان بیایند و اکنون در دوران صلح تمام ماشین آلات و جنگ افزارهای دفاعی چین در اختیار صادرکنندگان است چون نمی خواهند بیکار بمانند و از این طریق تمام کالاها را به مبادی صادراتی حمل می کنند که ما باید از این راهکارها استفاده کنیم.
مروج الشریعه بیان کرد: یارانه ها را باید تنظیم و با اولویت به بخش اساسی موردنیاز تخصیص دهیم، اگر جایی برای تولید کننده مقداری اضافه هزینه متصور باشد بخش حمل است لذا نباید اجازه داد این بخش به مشکل برخورد بعد چاره اندیشی کنیم.
وی گفت: برای بانک واضح و مبرهن است که اگر واحد تولیدی دچار آسیب شد اولین سیستمی که دچار مشکل می شود بانک است پس نباید گذاشت به آن مراحل برسد.
استاندار خراسان جنوبی افزود: در سیستم بانکی، شورای گفت و گو یا اتاق بازرگانی اگر فرایند اجرا دچار مشکل باشد باید شناسایی و اصلاح شود.
وی اظهار داشت: در قدرت قانونی ستاد تسهیل که با اصلاح مصوبه اخیر مجلس انجام و از کارهای خوب مجلس بود، قانون شد که مصوبات کارگروه ملی یا استانی نافذ و اجرایی است.
مروج الشریعه افزود: بخش های دولتی در شرایط موجود با اغتنام فرصت از اینکه برخی گیرها در فرایند کار روی قوانین و مقررات داشتیم اکنون وقت طرح آنها به نفع تولید کننده و فعالان اقتصادی است این شاید زمان کوتاهی باشد اما باید از آن استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: باید از این فرصت هم در اصلاح روند عادی و جاری قوانین و مقررات و هم مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور استفاده کرد که الان تقریبا جایگزین سه قوه است و تصمیم می گیرد و تصمیمات آن با تنفیذ مقام معظم رهبری 100 درصد لازم الاجرا است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: ستاد تسهیل موانع تولید استان اکنون با همکاری دستگاه های خدمات رسان که می دانیم با فقدان و کمبود منابع مالی چه سختی هایی را تحمل می کنند به دلیل اینکه شرایط اقتصادی کشور دچار معضل سنگینی نشود در بهترین شرایط در حال انجام است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.