به گزارش ایرنا محسن احتشام روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار خراسان جنوبی افزود: اگر به موقع این پیشنهادات و انتقادات شنیده و اجرا شود شاهد افزایش انگیزه، ایجاد اشتغال، تولید، سرمایه گذاری و صادرات خواهیم بود و به معنای واقعی فضای کسب و کار برای فعالان اقتصادی تسهیل می شود.
وی تصریح کرد: جایگاه سرمایه گذاران و کارآفرینان در مقایسه با راحت طلبان، سوداگران، واسطه گردان و دلالان باید دیده شود و کارآفرینان به معنای واقعی مورد حمایت قرار گیرند.
رئیس اتاق بازرگانی بیرجند گفت: در فضایی که اکنون ایجاد شده تولیدگان به ویژه بخش خصوصی با مشکلات عدیده ای به ویژه در تامین مواد اولیه مواجه شده اند و تولید کنندگان و صادرکنندگان نسبت به عرضه کالا در بورس کالا گله مند هستند.
وی افزود: در این ارتباط اقداماتی انجام شده ولی اعتقاد داریم عرضه کالا و مواد اولیه در بورس دارای ضعف هایی است که باید در راستای مولفه های اقتصاد مقاومتی اصلاح و تغییر داده شود که چنانچه مواد اولیه ای در مواد پتروشیمی در می آید وارد واحد تولیدی شود نه اینکه در اختیار دلال و واسطه قرار گیرد.
احتشام بیان کرد: اگر این روندها، روش ها و رویه هایی که در زمینه مواد اولیه وجود دارد اصلاح و تغییر یابد قطعا در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کرده ایم.
وی گفت: در شرایط فعلی بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط صدمه دیده اند که باید برای حفظ اشتغال و وضعیت موجود، سرمایه در گردش این واحدها تامین و در خصوص مالیات و تامین اجتماعی آنها فکری اساسی شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند عنوان کرد: اگر شرایط برای کارآفرینان تسهیل نشود فشار آنها نیز بر نیروی انسانی و قشر کارگر خواهد بود در حالیکه کارگران جزو سرمایه اصلی هر کارآفرینی محسوب می شوند.
وی اظهار داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی کوچک توان تامین مواد اولیه داخلی را از بورس ندارند و شرایط برای این واحدها فراهم نیست.
احتشام گفت: 24 اسفند پارسال مقرر شد گزارش پایش میدانی از واحدهای تولیدی استان ارایه شود که علیرغم دستور و تاکید استاندار بر حل مشکلات واحدهای تولیدی اما بعد از گذشت 6 ماه هنوز این مهم مورد توجه قرار نگرفته است.
وی بیان کرد: با توجه به تلاش سازمان های مربوط از جمله صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان متولی و حامی بخش صنعت تغییر مثبتی در رفع موانع واحدهای تولیدی و انتظاراتی که ما داشتیم محقق نشده است.
احتشام گفت: در این زمینه پیشنهاد می دهیم اگر موانعی در کمک های موجود است یا مصوبه ای لازم دارد مصوب و تصویب شود تا تکلیف سرمایه گذار روشن شود و افراد را سرگردان نگذاریم که در این زمینه یکی از راه ها کمک های فنی و اعتباری است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.