به گزارش ایرنا حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: برای برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه 34 مبلغ اعزامی از مشهد و قم و 23 نفر مبلغ بومی به نقاط مختلف اعزام می شوند.
وی با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین(ع) بصیرت افزایی بود افزود: امروز در زمانی که اسلام کمرنگ معرفی و به معناهای مختلف تفسیر می شود از درس های بصیرت افزایی عاشورا باید استفاده کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، 90 درصد نیات موقوفات استان را با موضوع عزاداری محرم معرفی کرد و گفت: 2 هزار و 892 نیت روضه، تعزیه خوانی و اطعام در حوزه وقف استان وجود دارد.
وی اضافه کرد: عزاداری محرم در اوقاف خراسان جنوبی محصور به دهه اول و آخر نیست بلکه هر 2 ماه به طور کامل اجرای نیت انجام می شود.
بخشی پور با اشاره به ترافیک اجرای نیت در بسیاری از نقاط استان تصریح کرد: گاهی صبح، ظهر، عصر و شب اجرای نیت داریم که نشان از تعهد مردم خراسان جنوبی نسبت به امور دینی است.
وی اجرای صحیح و امینانه نیات موقوفات در موضوعات وقف را از دیگر برنامه های اوقاف در ایام محرم و صفر عنوان کرد و افزود: برخی نیات محصور به زمان و مکان هستند لذا هر وقفی مطابق همان نیت اجرا می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امکان جابه جایی نیات واقفان وجود ندارد بیان کرد: باید نیت هر موقوفه در مکان و زمان خودش اجرا شود.
وی با اشاره به شروع برنامه های دهه اول محرم از 20 تا 31 شهریور گفت: سخنرانی، زیارت عاشورا، عزاداری، نماز جماعت، برپایی 20 خیمه معرفت، کودکان و مشاوره در برنامه های محرم دنبال می شود.
بخشی پور افزود: پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده و ایستگاه های صلواتی نیز جزو برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی است.
وی با اشاره به برگزاری مراسم «لبیک یا حسین(ع) » در 12 بقعه همزمان با دوم محرم گفت: روز چهار محرم در 20 بقعه تجمع شیرخوارگان حسینی اجرا خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تجمع « احلی من العسل» را از برنامه های ششم محرم عنوان کرد که در 12 بقعه اجرا خواهد شد و افزود: برخی از برنامه ها نیز با مشارکت سایر ارگان ها اجرا می شود.
وی یادآور شد: روز نهم و دهم محرم در 51 بقعه مراسم تاسوعا و عاشورا و شام غریبان حسینی برگزار می شود.
بخشی پور با اشاره به تجمع «رهروان زینبی» در 19 بقعه همزمان با دوازدهم محرم یادآور شد: 115 برنامه خاص سازمان اوقاف در خراسان جنوبی امسال ویژه ماه محرم و صفر برگزار خواهد شد.
وی از ثبت 41 وقف جدید در استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: برنامه های عزاداری ویژه 10 شب اول محرم با تفاهم هیات رزمندگان در حسینیه امام رضا(ع) برگزار می شود.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.