امیرحسام قزلباش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع اعتبار ابلاغی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به بانک کشاورزی استان 590 میلیارد و 100 میلیون ریال است.
وی افزود: در حال حاضر 10 طرح به مبلغ 79 میلیارد و 265 میلیون ریال در بانک مصوب شده و از مجموع اعتبارات ابلاغی تاکنون 82 درصد محقق شده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: مجموع اشتغال طرح های معرفی شده به بانک چهار هزار و 27 فرصت شغلی است که تاکنون با طرح های پرداختی و مصوب 625 فرصت شغلی فراهم یا ایجاد خواهد شد.
وی یادآور شد: 6 طرح بزرگ به مبلغ 625 میلیارد و 71 میلیون ریال و اشتغال 587 نفر نیز به کارگروه ملی معرفی شده که در مرحله ارائه مدارک به شعبه استان است.
قزلباش عنوان کرد: تاکنون شهرستان سرایان با پرداخت پنج طرح به مبلغ سه میلیارد و 50 میلیون ریال کمترین و بیرجند با 25 طرح به مبلغ 112 میلیارد و 50 میلیون ریال بیشترین طرح های پرداختی را به خود اختصاص داده اند.
وی در ارتباط با فرایند پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به متقاضیان گفت: در وهله نخست متقاضیان استفاده از تسهیلات مذکور باید درخواست خود را در سامانه ثبت اطلاعات متقاضیان ( سامانه کارا) ثبت کنند.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: درخواست ثبت شده در سامانه مذکور در کارگروه اشتغال استان بررسی و در صورت تایید به منظور انجام مراحل پرداخت به بانک معرفی می شود.
به گزارش ایرنا دستورالعمل آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی سال گذشته به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.
در این راستا 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی با هدف ایجاد اشتغال پایدار و فراگیر در مناطق روستایی و عشایری موافقت شد و صندوق کارآفرینی امید، بانک کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک چهار بانک عاملی هستند که در این زمینه مشارکت دارند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.