به گزارش ایرنا علی ناصری روز شنبه در نشست کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بیرجند افزود: دستگاه های اجرایی باید جدول تقسیم بندی از طرح های اشتغال داشته باشند.
وی اظهار داشت: در مرحله دوم پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، توجه به بخش معدن می تواند راهگشا برای پرداخت تسهیلات باشد.
فرماندار بیرجند بیان کرد: آخرین مهلت پرداخت مرحله نخست تسهیلات اشتغال روستایی پایان شهریور ماه سال جاری است که امیدواریم این مهلت تمدید شود.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 130 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به خراسان جنوبی ابلاغ و تاکنون 89 میلیارد تومان از این مبلغ جذب شده است.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند هم در این جلسه گفت: بانک های عامل براساس دستورالعمل باید هرچه سریع تر طرح های اشتغالی که به آنها معرفی شده را تعیین تکلیف کنند.
حسن سروری افزود: پرداخت تسهیلات به طرح های اصلاح نژاد دام، از دغدغه بانک ها است و در حال حاضر دام اصلاح نژاد وجود ندارد و اداره جهاد کشاورزی بیرجند در تامین این نوع دام مشکل دارد.
وی بیان کرد: 14 درصد منابع تسهیلات اشتغال روستایی به بخش دام روستایی و عشایری تعلق می گیرد و در مرحله دوم ابلاغ تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، تصمیم شورای عالی اشتغال این است که تسهیلات به بخش خدمات و معدن اختصاص یابد.
وی گفت: وضعیت جذب اشتغال پایدار روستایی در شهرستان بیرجند نسبت به استان خوب است اما نسبت به میزان طرح معرفی شده به بانک های عامل مناسب نیست و در حال حاضر بیرجند بین شهرستان های خراسان جنوبی رتبه نخست را در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی دارد.
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند تصریح کرد: 273 طرح اشتغال با اعتبار 103 میلیارد و 300 میلیون تومان و پیش بینی ایجاد یکهزار و 379 شغل به بانک های عامل معرفی شده و هم اکنون 198 طرح با اعتبار 74 میلیارد تومان در بانک ها در دست بررسی است.
وی گفت: تاکنون 75 طرح اشتغال با 27 میلیارد و 400 میلیون تومان و ایجاد 402 شغل جدید مصوب و 73 طرح در بانک ها با اعتبار 22 میلیارد و 100 میلیون تومان انعقاد قرارداد شده است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.