به گزارش ایرنا محمدمهدی مروج الشریعه جمعه شب در همایش خیرین سلامت شهرستان سربیشه در بیرجند افزود: گاهی جوامع به خصوص نظام اسلامی ما در شرایطی قرار می گیرد که باید نماد مشارکت مردم به زیباترین شکل ممکن تجلی پیدا کند، از نظر فکر و اعتقادی نیز لفظ مشارکت مردم در قانون برنامه اول تا ششم توسعه 43 بار بکار رفته است.
وی بیان کرد: گاهی شرایطی برای یک جامعه و حاکمیت اتفاق می افتد که باید مردم با تمام ظرفیت و توان خود با همکاری و همراهی خود دوشادوش مسئولان نظام حکومتی قرار بگیرند.
نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ما در یک جنگ نابرابر و تمام عیار اقتصادی از سوی دشمنان قرار داریم و در وسط میدان معرکه نبرد هستیم که باید در شرایط موجود کنار یکدیگر خالصانه، غیرتمندانه و مقتدارانه بجنگیم تا پیروز شویم.
وی افزود: در شرایط خاص با پیچیدگی خاص قرار داریم که باید مسئولان با اخلاص و صداقت در کنار مردم تلاش کنند تا با موفقیت از این پیچ ناخواسته ای که بر راه انقلاب قرار گرفته است با موفقیت عبور کنیم.
مروج الشریعه تصریح کرد: در حال حاضر با یکسری محدودیت ها در جامعه مواجه هستیم که ممکن است دامنه محدودیت ها در چند روز آینده نیز بیشتر شود و آمادگی در عاملان به کار خیر راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه است.
وی گفت: در گذر زمان رشته های تخصصی خیررسانی در جامعه در حال افزایش است که باید نظام بخشی بهتری به این رشته ها داده شود و شرایط جامعه ما طلب می کند به سمت تخصص گرایی موضوع وقف و کار خیر برویم و با ترویج این موضوع ارزشی در راستای تکامل آن تلاش کنیم.
وی بیان کرد: شرایط و مشکلات امروز جامعه ما اقتضا می کند مسئله خیررسانی و وقف به سمت رشته های تخصصی و ریز و ریزتر برود و در همه منطقه براساس شرایط بومی و مشکلات حاکم بر آن خیررسانی انجام شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: امر خیر و نیکویی منحصر به جامعه، فرد، ایدئولوژی و فرهنگ خاصی نیست بلکه خیررسانی و نیک اندیشی از گذشته تا امروز در کشورهای مختلف با فرهنگ متفاوت وجود داشته است.
وی عنوان کرد: در حاکمیت زیبای نظام اسلامی ما فرهنگ خیر و خیررسانی و ایثار به نفع دیگران با نماد وقف است که نسبت به سایر کشورها یک التزام بخشی بهتری پیدا کرده است.
مروج الشریعه گسترش راه های خیر با نماد وقف و غیروقف در جامعه را بسیار وسیع و متکثر دانست و گفت: از آنجا که خیررسانی در جامعه اسلامی موضوعی حیات بخش و عامل سعادتمندی انسان هاست باید ابعاد گوناگون آن نیز عمیق تر باشد.
وی همچنین سربیشه را نقطه استراتژیک و پیوند جنوب به شرق خراسان جنوبی معرفی کرد و افزود: جایگاه جغرافیایی این شهرستان بسیار با ارزش است که باید برای حل مشکلات این شهرستان مرزی تلاش شود.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و 251 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.