به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه های نمازجمعه بیرجند افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید وابستگی اقتصادی کشور به غرب هرچه سریعتر پایان یابد.
وی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، جامعه ایران در مسیر تحول عظیم به سوی معنویت قرار دارد لذا با اطلاع دقیق می توان گفت کشور در حال حرکت به سمت مفاهیم، آرمان ها و حقایق انقلابی است.
خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: شاید این حرکت سرعت زیادی نداشته باشد اما نظام در زمینه های گوناگون صنعتی، علمی، عزت سیاسی و رشد فکری و معنوی قرار گرفته که امید می رود پیشرفت های خوبی حاصل شود.
وی گفت: دشمن معنویت و فرهنگ کشور را هدف قرار داده اما حضور پرشور جوانان در راهپیمایی عظیم اربعین و اعتکاف ها نشانه وجود معنویت در کشور است که قطعا با همین وسیله می توان همه توطئه های دشمنان را خنثی کرد.
حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به هشدار اندیشمند غربی و کارمند سابق بانک جهانی مبنی بر لجام گسستگی های اقتصادی در کشورها اظهار داشت: این شخص آشفتگی های اقتصادی کشورها را ناشی از حضور ستون پنجمی ها می داند.
وی افزود: این افراد به واسطه ارتباط با سرویس های اطلاعاتی مختلف به دنبال خرابکاری در برخی کشورها از جمله چین، روسیه و غیره هستند.
وی گفت: این ستون پنجمی ها در کشور ایران نیز بسیار فعال هستند و بر مناسبات اقتصادی با غرب اصرار دارند و از طریق بالارفتن قیمت ارز و سکه آگاهانه می خواهند نظام اسلامی زمینگیر شود.
امام جمعه موقت بیرجند حضور این گروه ها را خطری بزرگ دانست و بیان کرد: بسیاری از انحراف های اقتصادی به واسطه همین ستون پنجمی ها است.

** قیام امام راحل نمونه ای از ایستادگی امام حسین است
وی با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم گفت: قیام امام خمینی (ره) برای پیروزی انقلاب، نمونه ای از ایستادگی امام حسین (ع) در برابر انحرافات آن دوران است.
حجت الاسلام نوفرستی اظهار داشت: همراهی مردم با امام خمینی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی یکی از افتخارات بزرگ ایران است که باید این حرکت حسینی در شرایط فعلی نیز تداوم داشته باشد.
وی با بیان اینکه در آن دوران کسی شایسته تر از امام حسین (ع) برای قیام علیه باطل نبود افزود: هر نظامی در مسیر انحراف دنیا گرایی، قدرت طلبی و کسب سرمایه توسط عده ای اشرافی گر باید آگاه و هوشیار شود.
خطیب جمعه بیرجند فلسفه عاشورا و واقعه کربلا را مبارزه با انحراف جامعه دینی دانست و تصریح کرد: بعد از پنج دهه از صدر اسلام در دوران امام حسین (ع) لازم بود این قیام صورت گیرد تا جلوی انحراف دین گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه قرآن برای مقابله با دشمنان درونی و بیرونی نسخه های متفاوتی دارد گفت: همانطور که باید با دشمنان بیرونی جنگید در مقابل منافقان هم باید اهل جهاد بود و آنها را شناخت چرا که این دسته بسیار خطرناک تر هستند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.