به گزارش ایرنا محمدرضا امیرحسنخانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح اورژانس بیمارستان شهید چمران فردوس با حضور وزیر بهداشت و استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم خدمات وزارت بهداشت و درمان را در کشور احساس و درک می کنند و سلامت کشور با نام دکتر هاشمی عجین شده است.
وی با اشاره به ساخت بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس در مدت 11 سال افزود: اورژانس این شهرستان در مدت کوتاهی به اتمام رسید که جای تقدیر دارد.
نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر بهداشت با نگاه به بخش خصوصی کار را پیش می برد و گرنه اجرای این طرح هم سال ها طول می کشید.
وی خواهان این شد که طرح های حوزه بهداشت و درمان با نگاه بخش خصوصی اجرا و با همین نگاه به بیماران شهرهای اطراف و حتی خارج از کشور خدمات دهی شود.
امیرحسنخانی گفت: علیرغم مشکلات عدیده کشور اما اقدامات حوزه بهداشت و درمان فراوان بوده که امید است با ادامه آن پروژه های نیمه تمام باقی نماند.
وی اضافه کرد: شهرستان فردوس با امکانات و تجهیزات درمانی می تواند بار درمانی شهرهای بزرگ را هم به دوش داشته باشد و انتظار می رود از این فرصت ها با جذب پزشکان متخصص و استفاده از توان بازار ارز در زمینه جذب توریست درمانی نیز تلاش شود.
وی پیشنهاد کرد: تفاهم نامه 2 جانبه با همین هدف بین دانشگاه های علوم پزشکی بیرجند و مشهد منعقد شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این آیین گفت: ساماندهی بیمارستان ها و توسعه سلامت به جدیت دنبال می شود از همین رو احداث اورژانس بیمارستان شهرستان نهبندان نیز در دستور کار قرار دارد.
کاظم قائمی اجرای طرح تحول سلامت را در استان خراسان جنوبی خوب ارزیابی کرد و افزود: شهرستان فردوس خدمات شایسته ای را از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دریافت کرده است.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خدمت به مردم خراسان جنوبی را افتخار دانسته و در راستای خدمات مطلوب تر تلاش می کند.
اورژانس بیمارستان شهید چمران فردوس در دومین روز سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان مرزی خراسان جنوبی افتتاح شد.
14 میلیارد تومان برای ساخت اورژانس با بخش های اتاق عمل، زایشگاه، NICU ،ICU و LDR هزینه شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه چهارشنبه وارد بیرجند شد، امروز همچنین پنج طرح درمانی را در شهرستان قاینات افتتاح و با مردم شهرستان سرایان دیدار کرد.
15 طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی در هفتمین سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی افتتاح و عملیات اجرایی 2 طرح دیگر آغاز شد.
مجموع سرمایه گذاری این طرح ها حدود 40 میلیارد تومان اعلام شده است.
استان مرزی خراسان جنوبی دارای 13 بیمارستان در 11 شهرستان است که با 950 تخت بیمارستانی فعال به بیماران خدمات دهی می کنند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.