به گزارش ایرنا سید حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در آیین افتتاح اورژانس بیمارستان شهید چمران شهرستان فردوس اظهار داشت: امروز شاهد هستیم شیک ترین اورژانس های کشور در هزار کیلومتری مرکز احداث شده و به روزترین تجهیزات دنیا نیز در این مراکز وجود دارد.
وی با ابراز خرسندی از عملیات احداث اورژانس فردوس و نمونه های مشابه آن در استان گفت: با ارتقای خدمات درمانی و ادامه آن تا چند سال آینده اتفاقات خوبی در این حوزه رقم می خورد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علیرغم تمامی مشکلاتی که در کشور وجود دارد اما دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سطح ملی خوب و از نظر دانشگاهی عالی عمل کرده است.
وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین آزمون‌ها، ورود به حوزه‌های تخصصی است که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حوزه تخصصی دستیاری رتبه دوم را کسب کرده است.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به افزایش کمی و کیفی تخت های بیمارستانی در دولت تدبیر و امید گفت: با تخصیص 30 درصد ظرفیت نیروهای بومی به خراسان جنوبی درصد هستیم این نیروها در رشته‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی در همین استان خدمت کنند و نیازی به اعزام فوق تخصص به این استان نباشد‌.
وی با بیان اینکه همراهی مسئولان خراسان جنوبی در اجرای پروژه ها جهادگونه است افزود: به خاطر خودخواهی ،خودبینی و رقابت های شخصی نباید مسائل و منافع ملی را قربانی کنیم.
وزیر بهداشت با اشاره به آمار پروژه های افتتاحی در استان تصریح کرد: اگرچه مردم از این اقدامات خرسند و خوشحال هستند اما دشمنان انقلاب نمی خواهند کام مردم با این پروژه ها شیرین شود به همین خاطر با القای ناکارآمدی تبلیغ منفی می کنند.
وی گفت: به خاطر مسئولیت های مختلفی که از گذشته تاکنون داشته ایم به استان خراسان جنوبی و روستاهای آن سفرهای متعدد کردم و اقدامات صورت گرفته در منطقه قابل قیاس با گذشته نیست.
قاضی زاده هاشمی شاکر بودن در کنار مطالبه گری را مورد تاکید قرار دارد و افزود: هیچ جای دنیا مردم صد درصد از خدمات بهداشت و درمان راضی نیستند و همه چیز نسبی است ولی مجموعه های افتتاح شده در خراسان جنوبی افتخارآمیز است.
وی ابراز امیدواری کرد: اورژانس نهبندان و طبس نیز در فازهای بعدی پروژه های بهداشت و درمان خراسان جنوبی به بهره برداری برسد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شرایط کشور، مهمترین مشکل کنونی را سیاست داخلی دانست و اظهار داشت: باید بدانیم از بیرون برای ما برنامه دارند و اکنون در جنگ اقتصادی هستیم لذا توقعات را کنترل کرده و به شایعات توجه نکنیم.
اورژانس بیمارستان شهید چمران فردوس در دومین روز سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان مرزی خراسان جنوبی افتتاح شد.
14 میلیارد تومان برای ساخت اورژانس با بخش های اتاق عمل، زایشگاه، NICU ،ICU و LDR هزینه شده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه چهارشنبه وارد بیرجند شد، امروز همچنین 5 طرح درمانی را در شهرستان قاینات افتتاح و با مردم شهرستان سرایان دیدار کرد.
15 طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی در هفتمین سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی افتتاح و عملیات اجرایی 2 طرح دیگر آغاز شد.
مجموع سرمایه گذاری این طرح ها حدود 40 میلیارد تومان اعلام شده است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.