عباس رکنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقلام صادراتی تعاونی ها شامل سوخت، سنگ ساختمانی، ماکارونی، فرش، عسل، گیاهان دارویی و سایر بوده است.
وی گفت: سنگ های ساختمانی به کشورهای هلند و ایتالیا و سایر اقلام به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایتالیا، افغانستان و سایر کشورها صادر شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی به مناسبت هفته تعاون اظهار داشت: در حال حاضر یکهزار و 53 تعاونی در استان فعال است که 544 تعاونی در گرایش خدمات، 320 تعاونی در صنعت و معدن و 189 تعاونی در گرایش کشاورزی فعالیت می کنند.

** بیش از 50 درصد تعاونی های خراسان جنوبی در بخش خدمات
وی هدف از تشکیل تعاونی را یکپارچه سازی سرمایه های خرد و کوچک اعضا برای رسیدن به هدف تعاونی عنوان کرد و گفت: بیش از نیمی از تعاونی های استان در بخش خدمات تشکیل شده اند.
رکنی افزود: اکنون 447 هزار و 98 نفر عضو تعاونی های خراسان جنوبی هستند که 387 هزار و 133 نفر عضو عادی مرد و 59 هزار و 633 نفر زن هستند.
وی با بیان اینکه از محل تشکیل تعاونی ها 9 هزار و 953 فرصت شغلی در استان ایجاد شده است گفت: مجموع سرمایه گذاری تعاونی های استان 357 میلیارد و 524 میلیون ریال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در اختیار گرفتن فرصت های برابر و کاهش شکاف اجتماعی را از جمله دستاوردهای تشکیل تعاونی های استان ذکر کرد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.