محمد مالکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیرکشت محصول خرما در این شهرستان 240 هکتار است که 180 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.
وی ادامه داد: بر اثر خشکسالی های متوالی سطح زیر کشت خرما در شهرستان نهبندان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
وی گفت: بیشتر نخلستان های خرمای نهبندان در روستاهای «دهسلم»، « بندان» و « چاهداشی» وجود دارد که 320 بهره بردار در زمینه تولید این محصول فعالیت دارند.
مدیر جهاد کشاورزی نهبندان اضافه کرد: برداشت خرما از نیمه مرداد ماه شروع و تا اوایل مهرماه ادامه دارد، محصول خرما نهبندان بیشتر در داخل شهرستان و استان به مصرف می رسد.
وی کبکاب، زاهدی، مضافتی، ارقام محلی، خاره خوش و پرکو را از مهمترین ارقام تولیدی خرمای نهبندان ذکر کرد و اظهار داشت: شهرستان نهبندان دومین تولید کننده محصول خرما در خراسان جنوبی است.
نهبندان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد و این شهرستان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومتر مربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود است.
این شهرستان با 140 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، خشک و کم آب استان قرار دارد.
7556* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.