فاطمه رهبر عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای محروم شهرستان نهبندان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه شناسایی روستاهای فاقد برق کشور در کمیته امداد به صورت جهادی و انقلابی شروع شده و اکنون در مراحل پایانی این طرح 180 روستا مشخص شده است.
وی از شناسایی این روستاها در 10 استان کشور خبر داد و افزود: نیازهای اساسی ساکنان از جمله معیشت، تامین لوازم ضروری منزل، تهیه سبد غذایی و بهداشتی آنها احصا شده که باید تا نیمه شهریور این نیازها رفع شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به مشکل کمبود آب در این روستاها تصریح کرد: برای این مشکل ساکنان روستاهای هدف اعم از مددجو و غیرمددجو نصب منبع چند هزار لیتری آب، لایه روبی قنات و چاه روستا انجام می شود.
وی با تاکید بر رفع مشکل برق در این روستاها گفت: سایر دستگاه های اجرایی نیز در این سفرها مسئولان کمیته امداد را همراهی می کنند و امید است با مشارکت این دستگاه ها برق مورد نیاز روشنایی منازل، معابر و مصرف یخچال هر خانوار تامین شود.
رهبر با بیان اینکه در کنار نیازهای اولیه و خرید کالاهای ضروری هر خانوار به اشتغال و توانمندی نیز توجه می شود اظهار داشت: مشکل اشتغال این افراد از طرف کمیته امداد و با استفاده از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی حل خواهد شد و ساخت سرپناه مناسب نیز با همکاری بنیاد مسکن در دستور کار قرار دارد.
وی به تخصیص 17 میلیارد تومان اعتبار برای فاز اول محرومیت زدایی از روستاهای هدف اشاره ک رد و گفت: توانمندی و اشتغال در فازهای بعدی مورد توجه قرار می گیرد که از مهر ماه سال جاری در روستاهای یادشده شروع می شود.
وی گفت: ساخت سرویس های بهداشتی نیز در این روستاها انجام می شود و امید است با مجموع این اقدامات شاهد رفع محرومیت حاد از این نقاط روستایی باشیم.
سفر کربلای معلا و مشهد مقدس هدیه معنوی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) در بازدید از مناطق محروم شهرستان نهبندان بود که به تعدادی از خانوارهای تحت حمایت اهدا شد.
مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد به همراه جمعی از مسئولان استان و محلی نیز در این سفر که بازدید از روستاهای دبوشک، زاقو، تل زردکی و کلرگی بود، حضور داشتند.
شهرستان نهبندان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.