به گزارش ایرنا محمد علی کوزه گر روز شنبه در جمع خبرنگاران بیرجند، آگاهی رسانی به جامعه برای انجام آزمایش های قبل ازدواج ، قبل بارداری، حین بارداری و سایر موارد را از اقدامات پیشگیرانه در بروز معلولیت ها ذکر کرد.
وی ادامه داد: سالانه بین 15 تا 20 هزار نفر بر اثر وقوع تصادفات در کشور کشته می شوند که چهار برابر این آمار، افرادی هستند که زخمی، آسیب دیده یا معلول ضایعه نخاعی می شوند.
رئیس مرکز مشارکت های مردمی بهزیستی با اشاره به تحت حمایت بودن بیش از 5 میلیون و 200 هزار نفر در این نهاد گفت: سازمان بهزیستی در راستای خدمت رسانی به جامعه هدف ، چهار استراتژی را دنبال می کند که اولین آن پیشگیری است.
وی با تاکید بر این که پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز مدنظر سازمان بهزیستی قرار دارد، خاطر نشان کرد: مسئولان نهادها و ارگان های ذیربط در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.
رئیس مرکز مشارکت های مردمی بهزیستی کشور اظهار داشت: هدف دوم این نهاد جبران آسیب و پس از آن توانمند سازی فرد معلول به عنوان عضوی موثر در جامعه است که در این زمینه کارهای بسیار مهمی انجام شده است.
وی با اشاره به ایجاد 994 فرصت شغلی در خراسان جنوبی برای توانمند سازی معلولان افزود: کارفرمایان تلاش کنند کارگاه های دایمی برای افراد معلول دارای مهارت شغل راه اندازی کنند.
وی ادامه داد: هیچ گونه محدودیتی در اعطای تسهیلات به کارآفرینان برای اشتغالزایی معلولان در خراسان جنوبی وجود ندارد، به هر میزان که این استان چه در بخش فردی و چه کارفرمایی توان جذب تسهیلات برای ایجاد اشتغال معلولان را داشته باشد، پرداخت خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت کارآفرینان برای به کارگیری معلولان بهترین فرصت است یادآور شد: برای این منظور مشوق هایی از قبیل اعطای تسهیلات 20 میلیون تومانی به ازای هر معلول با بهره کم، پرداخت حق بیمه فرد تا پنج سال توسط سازمان بهزیستی و جبران کارآمدی معلول در نظر گرفته شده است.
افتتاح 160 واحد مسکونی، بهره برداری از کارگاه تولیدی حمایتی سرود زندگی، خانه کوچک پناهگاهی، بازدید از عملیات اجرایی بزرگترین مرکز حمایتی کارآفرینی و آموزشی شرق کشور و کارگاه توان افزایی موسسه خیریه حضرت رسول (ص) در شهرستان خوسف از جمله برنامه های سفر رئیس مرکز مشارکت های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کشور به خراسان جنوبی بود.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.