مسعود مستقیم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستگیری این متخلفان در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط ‌زیست، مناطق آزاد، نقاط کویری و مرزی خراسان جنوبی بوده است.
وی بیان کرد: از این متخلفان 81 عدد انواع ادوات و وسایل انجام شکار غیرمجاز حیات وحش شامل انواع فشنگ سلاح ‌های شکاری، گلوله زنی، ساچمه زنی و بادی، دام و تله شکار، قفس نگهداری پرندگان وحشی، چاقو و دوربین چشمی کشف شد.
مستقیم از کشف تعداد یک هزار و 459 قطعه و راس انواع گونه‌های جانوری از شکارچیان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: تعداد 796 قطعه مرغ مینا، 394 قطعه عروس هلندی و 120 قطعه کتوله هندی از قاچاقچیان متخلف کشف شد.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 83 مورد انواع گونه‌های جانوری تیمار و در طبیعت رهاسازی شده اند.
خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده «درمیان سربیشه»، «مظفری»، «آرک و گرنگ»، «شاسکوه» و سه پناهگاه حیات وحش «تالاب کجی نمکزار نهبندان»، «رباط شور» و «نایبندان طبس» و هفت منطقه شکار ممنوع درح(Dorh)، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر دارد.
مساحت مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، 2 میلیون و 317هزار و 548 هکتار است که گونه های مختلف و متنوع جانوری در این گستره از استان زیست می کنند.
خراسان جنوبی 151هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.