محمدرضا یزدانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به صورت میانگین برای هر واحد 180 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پنج درصد پرداخت شده است که جز آورده مالک، متقاضیان 47 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
وی بیان کرد: میانگین زیربنای واحدهای نوسازی و بهسازی شده 60 مترمربع است که با احتساب 266 واحد، 15 هزار و 960 مترمربع مسکن روستایی نوسازی و بهسازی می شود.
وی اظهار داشت: جدای از تسهیلات نوسازی و بهسازی مالکانی که در روستا ساکن و جزو اقشار کم درآمد هستند از چهار تا هشت میلیون تومان کمک بلاعوض برخوردار می شوند.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان خراسان جنوبی با بیان اینکه زوج های جوان ساکن در روستا هم می توانند از کمک بلاعوض چهار میلیونی بهره مند شوند گفت: هدف اصلی از این اقدامات ارتقای سطح معیشت روستایی و از طرفی تثبیت جمعیت است اما به طور یقین همکاری و هم افزایی تمامی دستگاه های ذیربط تکمیل کننده این هدف خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی جزو استان های حادثه خیر از نظر زلزله و سیل است گفت: بازسازی و بهسازی بافت های روستایی از مهمترین اقدام های بنیاد مسکن در این راستا است که طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 تاکنون از 88 هزار و 835 واحد مسکونی استان 39 هزار و 302 واحد مقاوم سازی شده است.
یزدانی اظهار داشت: شهرستان زیرکوه با 89.1 درصد و بشرویه با 20.2 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین میانگین مقاوم سازی را در اختیار دارند که امیدواریم طبق میانگین کشوری و طرح های تشویقی مقاوم سازی، شهرستان بشرویه را به بالای 44 درصد برسانیم.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.