به گزارش ایرنا، حسین عاشوری روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های اداره کل راه آهن شرق در طبس افزود: اکنون راه آهن شرق رتبه سوم بار راه آهن را داراست و این ظرفیت را دارد که به قطب بار راه آهن تبدیل شود.
وی بیان کرد: با افزایش میزان کارخانه هایی که در خواف و سنگان در حال راه اندازی است با حجم زیادی از تولید بارهای معدنی در سال های آینده مواجه می شویم که بخش جاده ای منطقه و کشور به هیچ وجه کشش چنین باری را ندارد.
قائم مقام مدیر عامل راه ‌آهن افزود: طی این مدت تلاش شده است که ظرفیت این منطقه را برای توسعه جابه جایی بار افزایش دهیم و بخشی از پروژه هایی که امروز افتتاح شد در همین راستا است.
وی ادامه داد: موضوع بازسازی منطقه تل حمید و در ادامه تلاشی که برای بلاک بندی کردن و دو خطه کردن این مسیر خواهیم کرد نیز در این ارتباط است که بتوانیم حمل بار را افزایش دهیم.
عاشوری با بیان این که آماده سازی زیرساخت ها فقط بحث خطوط نیست افزود: موضوع نیروی انسانی و امکانات رفاهی مورد نیاز کارمندان نیز جزو آماده سازی زیرساخت‌ ها محسوب می شوند و آینده بسیار روشن و در حال توسعه ای را برای راه آهن شرق متصور هستیم.
وی تصریح کرد: با افزایش میزان حمل بار، تعداد قطارها افزایش پیدا خواهد کرد و لوکوموتیو بیشتری وارد این منطقه خواهد شد و این ها تعمیر و نگهداری، آشیانه، راه های دسترسی، نیروی انسانی و امکانات و بودجه نیاز خواهد داشت.
قائم مقام مدیرعامل راه ‌آهن کشور با قدردانی از مسئولان ارشد خراسان جنوبی و شهرستان طبس در همراهی راه آهن شرق افزود: امیدواریم این همراهی ها برای تحقق اهداف راه آهن ادامه یابد.
وی درباره قطارهای مسافری بیان کرد: از حدود 25 میلیون مسافری که در طول سال با قطار جابه جا می شوند، 50 درصد آنها زائر امام رضا(ع) هستند.
عاشوری بیان کرد: همیشه مشکلات مالی گریبانگیر ما بوده و در ارتقای سطح خدمات گاهی با مشکل مواجه هستیم اما با حمایت از بخش خصوصی تلاش داریم تا خدمات مسافری را برای رفاه بیشتر مردم افزایش دهیم.

** پروژه های هفته دولت خراسان جنوبی 37.5 درصدی افزایش یافت
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: با وجود تمام مشکلاتی که استکبار و معاندان داخلی برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد کردند، 972 پروژه در این استان همزمان با هفته دولت امسال در حال بهره برداری و یا کلنگ زنی است که رشد 37.5 درصدی را نسبت به پارسال داشته است.
سید مجتبی علوی اظهار داشت: خراسان جنوبی در پاسخگویی و ارتباط با مردم در جایگاه بیست و یکم قرار داشت اما امروز با تلاش و جدیت، مروج الشریعه استاندار و تیم کاری اش و نیز حمایت مردم، این افتخار نصیب ما شده که این استان نخستین استان پاسخگو به مردم است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: راه و روشی که استاندار تبیین کرده اند مشی حضور مسئولان در بین مردم است تا مشکلات را بدون واسطه از زبان خود مردم بشنوند و به آنها رسیدگی کنند.
مدیرکل راه آهن شرق هم در این مراسم گفت: نگاه این اداره کل است که پروژه ها را با توجیه اقتصادی در طبس انجام دهد.
حسن ماسوری افزود: پروژه ATC یا همان «کنترل اتوماتیک قطار» در منطقه خراسان رضوی تا تهران انجام شده بود و اکنون در اداره کل راه آهن شرق نیز انجام شده است.
وی تصریح کرد: کاربرد آن این است که در مواقع سرعت غیرمجاز، بدون اختیار لکوموتیوران موجب کاهش سرعت می شود.
وی افزود: با 25 میلیارد ریال اعتبار، عملیات این پروژه در بخش مسافری عملیاتی شد و امیدواریم به زودی در بخش باری نیز انجام شود.
مدیرکل راه آهن شرق بیان کرد: مجموع اعتبارات هزینه شده در محور خراسان - بندرعباس 450 میلیارد ریال و اعتبار هزینه شده در اداره کل راه آهن شرق 250 میلیارد ریال برای این پروژه است.
در ششمین روز از هفته دولت پنج پروژه اداره کل راه آهن شرق با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال با حضور حسین عاشوری قائم مقام مدیرعامل راه آهن کشور به بهره برداری رسید.
مرکزیت اداره کل راه آهن شرق در شهر طبس قرار دارد.
طبس با 72 هزار نفر جمعیت و 57 هزار کیلومتر مربع مساحت در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7217 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.