به گزارش ایرنا امیر سرتیپ دوم علی اکبر عباسی تجدد روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: هرگونه تعرض و تجاوز به آسمان ایران را با سفیر رعد آسای موشک های بومی خود پاسخ کوبنده می دهیم.
وی اظهار داشت: پدافند هوایی به طور شبانه روزی در حال رصد مرزهای هوایی کشور است و از طریق شبکه یکپارچه پدافندی کوچک ترین فعالیت هوایی را کنترل می کنیم.
فرمانده پدافند هوایی شرق کشور گفت: آسمان کشور همواره مملو از هواپیماهای عبوری بوده که ممکن است ماموریتی برای تعرض به یکی از مراکز حساس کشور داشته باشند و کارکنان پدافند هوایی از لحظه ورود تا لحظه خروج هواپیماهای گذرنده از آسمان کشور، آنها را رصد کرده و اگر حرکتی خصمانه دیدند در همین آسمان آنها را نابود کنند.
وی افزود: پدافند هوایی در کارهای انقلابی نقش موثری داشته و در دستگیری عبدالمالک ریگی و فرونشاندن هواپیمای حامل تفنگداران دریایی آمریکایی، انهدام هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم اشغالگر صهیونیستی، اخطار به هواپیمای رادارگریز و مدیریت صحنه نبرد در دستگیری ملوانان آمریکایی خلیج فارس از اقدامات پدافند هوایی کشور است.
امیر عباسی تجدد گفت: در هشت سال دفاع مقدس شاید با سلاح های غربی و شرقی می جنگیدیم و اگر یک قطعه از این سلاح معیوب می شد قادر به جایگزینی آن نبودیم اما امروز پدافند با صد درصد سلاح های بومی و بدون وابستگی به هیچ کشور خارجی با جوانان متعهد کشور به فعالیت خود ادامه می دهد.
وی افزود: پدافند هوایی با بهره گیری از کارکنان ماهر، متعهد، صادق و پرتلاش، با وجود کمبود ها با استعانت از شعار همیشگی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی برای خودکفایی خود گام های موثری برداشته است.
وی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با واگذاری سلاح های پیشرفته توسط ایالات متحده آمریکا به شاه معدوم، ایران تبدیل به ژاندارم منطقه برای اهداف استکبار شده و ماموریت پدافند هوایی در دوره ستمشاهی تنها به استفاده از پایگاه های هوایی برای پدافند خلاصه شده بود.
فرمانده منطقه پدافند هوایی قائم آل محمد (ص) گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی و تهاجم گسترده هواپیماهای رژیم بعث به کشور، ماموریت پدافند هوایی کشور تغییر پیدا کرد و با حضور میدانی در همه عرصه های نبرد در تمامی عملیات های هشت سال دفاع مقدس دلاورمردی های بی نظیری را از خود نشان داد.
وی اظهار داشت: تاریخ هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی های پدافند هوایی مزین شده و حضور مستمر در عملیات های بیت المقدس، فتح المبین، طریق القدس، کربلای پنج، والفجر هشت، خنثی کردن 24 هزار و 864 تهاجم هوایی، اسکورت سه هزار و 145 فروند کشتی تجاری و نفت کش در دوران جنگ تحمیلی، ساقط کردن 67 بالگرد و 600 فروند هواپیمای شکاری و بمب افکن رژیم عراق از اقدامات پدافند هوایی کشور است.
وی یادآور شد: پس از اتمام جنگ تحمیلی و در دوران سازندگی، فرماندهی پدافند هوایی به عنوان فرماندهی مستقل در مجموعه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به فعالیت خود ادامه داد.
عباسی تجدد گفت: با تعریفی از جنگ های آینده، دهم شهریور ماه سال 1387 مقام معظم رهبری فرمان تاریخی جداشدن پدافند هوایی از پیکره نیروی هوایی را صادر کردند و به عنوان یک نیروی مستقل، ملی و فرانیرویی در مدیریت ارتش جمهوری اسلامی فعالیت خود را در قالب قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) آغاز کرد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.