حرکت شهاب آسمانی با سرعت 9 کیلومتر بر ثانیه به سمت زمین!

ناسا اعلام کرد که یک شهاب آسمانی بالقوه خطرناک و بزرگی که از اهرام جیزا بزرگتر است در روز های آینده به زمین نزدیک خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ شهاب آسمانی ۲۰۱۶ NF23 به زودی در روز چهارشنبه، ۲۹ آگوست سال ۲۰۱۸، بعد از ساعت ۱ صبح، از سیاره زمین عبور خواهد کرد. سنگ فضای هیولا در حال حرکت به سمت سیاره زمین است که با سرعت بیش از ۲۰،۰۰۰ مایل در ساعت یا ۹ کیلومتر در ثانیه در حال حرکت است. با این سرعت باور نکردنی، شهاب آسمانی NF23 سریعتر از هواپیمای کونکورد و کروز با سرعت ۱۳۵۴ مایل/ساعت (۲،۱۷۹ کیلومتر در ساعت) حرکت می کند. آژانس فضایی ایالات متحده گفت در خصوص نزدیک شدن شهاب آسمانی به زمین گفت: اندازه این شهاب سنگ به ۲۳۰ فوت (۷۰ متر) و قطر ۵۲۴ فوت (۱۶۰ متر) می رسد.

نزدیک شده شهاب سنگ به زمین

ابعاد شهاب سنگ

شهاب آسمانی NF23 بزرگتر از هرم بزرگ جیزا با ۱۳۹ متر ارتفاع در مصر و کلیسای سنت پل در لندن با ۱۱۰ متر ارتفاع است. به علت اندازه بزرگی آن، شهاب آسمانی در فهرست ناسا به اصطلاح ” شهاب سنگ های بالقوه خطرناک” فهرست شده است. شهاب سنگ های بالقوه خطرناک همه سنگهای فضایی هستند که از ۴۵۹ فوت (۱۴۰ متر) بزرگتر باشند. در پی نزدیک شدن شهاب آسمانی به زمین، دکتر دتلف کوشنی، رئیس تیم اجسام نزدیک به زمین در آژانس فضایی اروپا (ESA)، گفت که حتی شهاب سنگ های کوچکتر نیز فرصتی برای ایجاد خسارت بزرگی دارند.

شهاب آسمانی

دکتر دتلف کوشنی به اسپیس دیلی گفت: “اگر یک شهاب آسمانی ۱۰۰ متری به زمین برسد، باعث آسیب جدی در ناحیه ای به اندازه کشور آلمان خواهد شد و حتی بر منطقه اطراف نیز تاثیر خواهد گذاشت، اما شهاب سنگ هایی به این اندازه اغلب به زمین حمله نمی کنند و شاید هر ۱۰،۰۰۰ سال به طور متوسط. شهاب آسمانی را بیش از سه میلیون مایل (۴٫۸ میلیون کیلومتر) و یا فقط ۰٫۰۳۳۷۷ واحد نجومی از زمین را نابود خواهد کرد. با انتشار خبر نزدیک شدن شهاب آسمانی به زمین این نکته حائز اهمیت است که اگر شهاب آسمانی غول پیکر در سرعت بالا به زمین بیفتد، می تواند فورا میلیون ها نفر را بکشد و کل شهر را از بین ببرد.

شهاب سنگ

تنها در ماه جاری، ناسا تخمین زده است که نه NEOs به زمین نزدیک می شوند. نزدیکترین آن ها شهاب سنگ های NEO، ۱۹۹۸ SD9 وNF23  است که درچهارشنبه آینده بر زمین وارد خواهد شد، در حالی که در فاصله ۴٫۲۲ مایل از زمین در حال حرکت است. ناسا برآورد می کند که اندازه این شهاب سنگ ها بین قطر ۱۲۴ فوت (۳۸ متر) و ۲۸۲ فوت (۸۶ متر) است.

نزدیک شدن شهاب آسمانی

شهاب آسمانی SD9 نیز بسیار نزدیکتر از NF23 خواهد بود و نزدیک شدن آن به بیش از یک میلیون مایل (۱٫۶ میلیون کیلومتر) از سیاره ما است. شهاب آسمانی NF23 آخرین بار از زمین در ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۶ و در دو مورد جداگانه در تاریخ ۱۰ ژوئیه و ۱۸ نوامبر ۲۰۱۴ از دید پنهان شد. دو ماه دیگر، شهاب آسمانی NF23 از سفر زهره عبور خواهد کرد، به گونه ای که سفر خود را در به دور خورشید کامل می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید