امیرمهدی ژوله سانسور در تلویزیون را به چالش کشید! + واکنش جالب هنرمندان

امیرمهدی ژوله نوشتاری با عنوان خاطرات بامزه از مواجهه با سانسور و ممیزی در صداوسیما منتشر کرد که با واکنش برخی هنرمندان همراه شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جی پلاس؛ امیرمهدی ژوله تصمیم گرفته، برخی ماجراهای مربوط به مساله سانسور در تلویزیون را با زبان طنز بیان کند و به نظر می رسد طرح این موضوع، با واکنش هنرمندان و گرفتن نخ تسبیح از سوی بازیگران و عوامل ساخت مجموعه های تلویزیونی به خصوص کسانی که الان همکاری خاصی با صداوسیما ندارند نیز همراه شود.

کما اینکه امروز بعد انتشار متنی که در پی می آید، برخی هنرمندان از جمله بهرام رادان، سحر دولتشاهی و مهراب قاسم خانی هم واکنش های طنزگونه ای را داشتند.

این نویسنده طنز در صفحه اینستاگرامش نوشت:

من از سال هشتاد و سه (کمربندها را ببندیم)تا سال نود و چهار(درحاشیه٢) در حال سریال نویسی برای تلویزیون (کمربندها، برره، باغ مظفر، مردهزار چهره، مرد دوهزارچهره، درحاشیه یک، در حاشیه دو) و نمایش خانگی (گنج مظفر،قهوه تلخ،شوخی کردم و عطسه) بودم.

انقدر خاطرات بامزه و تلخ از مواجهه با سانسور و ممیزی تو این سال‌ها دارم که دیدم حیفه برای شما تعریف نکنم. (توضیح اینکه هر قسمت سریال برای پخش به تلویزیون فرستاده می‌شه، بعد از بازبینی برگه‌ای به عنوان موارد اشکال پخش به گروه برگردونده می‌شه تا اصلاحات مورد نظر صورت بگیره.)

ژوله در بخش دیگری از نوشته اینستاگرامی خود دو مثال میآورد:

 

... سر سریال برره یکی از اشکال پخش‌ایی که برای ما اومد این بود که چرا حجم گوش شقایق دهقان از زیر روسری معلومه!! (توجه کنید گوش نه،حجم گوش) و ما هیچ وقت نفهمیده بودیم دوستان چه عنصر تحریک کننده‌ای توی حجم گوش یک بازیگر از زیر روسری کشف کرده بودن یا وقتی به گوش فکر می‌کردن دقیقا به چی فکر می‌کردن.

یا مثلا قیافه مات و مبهوت سحر جعفری جوزانی یادم نمیره وقتی توی سریال باغ مظفر بهش گفتن اشکال اومده که چرا غبغب خانوم جوزانی معلومه. جدا از اینکه اساسا چی غبغب تحریک کننده ست، سحر جوزانی داشت دق می‌کرد که من با چهل کیلو وزن غبغبم کجا بود.

جدا از اینکه خانم‌ها نمیتونن توی سریال‌ها سوت بزنن و جیغ بکشن و بلند بخندن و خیلی از شوخی ها رو بکنن، توی یکی از سریال‌های اخیر اشکال پخش اومد که خانم‌ها خیار نخورن توی صحنه!

پی نوشت: ادامه دارد. همه دوستان و همکارانم توی همه این سال‌ها رو هم دعوت به این ذکر مصیبت‌ها می‌کنم.

 

photo_2018-08-25_21-17-42

 

بهرام رادان نیز  با تایید مشکلی که ژوله به آن اشاره کرده، کامنتی در ادامه گذاشته که در بخشی از آن آمده است:

یادمه همین چند سال پیش سر صحنه متوجه شدم گروه گریم مصیبت می کشن سر معلوم نشدن گوش بازیگر خانم از لالوای روسری تا جایی که با چسب دو طرفه داشتن گوش خانم رو با پارچه روسری متصل می کردن...

رادان البته در این کامنت اشاره ای به نام بازیگر و فیلم یاد شده نکرده است. 

سحر دولتشاهی نیز در کامنتی برای این مطلب نوشت: " سر مسافران اصلاحیه اومده بود «زانوی بازیگر حس میشه» خدا شاهده من بعد از نزدیک 10 سال باورم نمیشه. زانوی من چطور در شرایطی که زیر حجم زیاد از لباس... "

همچنین مهراب قاسم خانی همسر شقایق دهقان نیز در واکنش به این مطلب نوشت " راجع به حجم گوش زنِ من درست صحبت کن؛ من اصلا بخاطر حجم گوشش گرفتمش"

پژمان جمشیدی هم در واکنش به کامنت قاسم خانی نوشت: " منم خیلی دنبال یه دختر با حجم گوش مناسبم؛ اگر تو فامیل شقایق اینا کسی هست وجدانا به من معرفی کن"

دیدگاه تان را بنویسید