در گفت و گو با جی پلاس؛

سرمربی سابق تیم ملی : به آینده تیم امید خوشبینم/ استیلی پشیمان است

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است تیم ملی امید آینده خوبی دارد و با سرمایه گذاری بیشتر و برنامه ریزی بهتر می تواند به طلسم ناکامی ایران در رسیدن به المپیک پایان بخشد.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال امید با برگزاری چهار دیدار در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و شکست مقابل کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی به کار خود پایان داد. تیم امید در این مسابقات با حواشی مختلفی رو به رو شد که بخش زیادی از این حواشی خود ساخته بود.

جلال طالبی، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ اعزام تیم زیر 21 سال به مسابقات آسیایی را مثبت دانست و اظهار کرد: این تیم برای حضور در المپیک 2020 توکیو آماده می شود. بعد از سال ها، حرکت خوبی برای موفقیت در انتخابی المپیک صورت گرفته است. اگر از الان برای مسابقاتی که در دی ماه 1398 برگزار می شود برنامه ریزی کنیم، می توانیم موفق شویم.

** مهمترین اصل، سرمایه گذاری روی این تیم امید است

او به مدت زمان کوتاهی آماده سازی تیم ملی برای حضور در بازی های آسیایی اشاره کرد و گفت: مطمئنا نمی توان در یک الی دو ماه تیم را آماده کرد. به خصوص که این تیم بازی های تدارکاتی کمی داشت. از سوی دیگر تیم ایران از نظر سن و سال بسیار جوان بود. میانگین سنی 20 سال برای حضور در مسابقاتی که تیم‌های چون کره جنوبی از بازیکنان بالای 23 سال استفاده کردند، بسیار کم است اما می توانیم به آینده روشن این تیم امیدوار بمانیم. مهمترین اصل این است که طی یکی، دو سال آینده خیلی خوب روی این تیم سرمایه گذاری شود.

** استیلی الان پشیمان است!

سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 فرانسه باخت مصلحتی تیم ملی امید به میانمار را جوانمردانه ندانست و افزود: به نظرم حرکت خوبی نبود. از ابتدا هم مشخص بود که عربستان مانع از دوم شدن ایران می شود. در برابر میانمار به قدری ضعیف و دور از انتظار ظاهر شدیم که امکان داشت از گردونه رقابت ها در دور گروهی حذف شویم. نباید دست به چنین کاری می زدیم. من مطمئنم الان استیلی هم از کاری که صورت گرفته پشیمان است و این کار را مجددا انجام نمی دهد. البته در برخی از کشورها چنین کارهایی موسوم است اما در ایران به طور علنی کسی چنین کاری نمی کند.

طالبی تاکید کرد: از قبل از بازی با میانمار بحث شکست مصلحتی تیم ایران وجود داشت. نباید چنین مسائلی رسانه ای شود چون روی ذهن بازیکن تاثیر می گذارد. بازیکنان ایران، تیم کره جنوبی را شکست ناپذیر می دانستند.

سرمربی سابق تیم ملی ایران در پایان به جی پلاس گفت: نباید عجول باشیم و مشکلات را گردن سرمربی و بازیکنان بیاندازیم. این تیم نیاز به برنامه ریزی و زمان دارد. بازیکنان خام و بی تجربه هستند اما مطمئنم با سرمایه گذاری بیشتر می توان به طلسم ناکامی تیم امید پایان داد.

دیدگاه تان را بنویسید