گزارش حاشیه ای خبرنگار اعزامی جی پلاس/

از اشک های دختری که حقش مدال طلا بود تا غرورآفرینی شیربچه های کبدی

در روز ششم از رقابت های آسیایی جاکارتا بانوان ایرانی به اولین مدال طلا دست یافتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس در اندونزی؛ ششمین روز از رقابت های بازی های آسیایی جاکارتا با کسب دو مدال طلا در کبدی، دو نقره در روئینگ قایقرانی برای کاروان ایران به پایان رسید.

روئینگ قایقرانی؛ گریه های بانوی قایقران برای مدالی که به رنگ طلا نبود

امروز رقابت های روئینگ با چهار مسابقه همراه بود که دختران عملکرد بهتری نسبت به پسران داشتند. نازنین ملایی در روئینگ تک نفره سبک و تیم دونفره روئینگ بانوان متشکل از مریم امید پارسا و نازنین رحمانی به مدال نقره دست یافتند. نازنین ملایی پس از کس مدال نقره در حالی که به شدت گریه می کرد از مربی اش برای اینکه نتوانست مدال طلا را از آن خود کند، معذرت خواست.

در رقابت های مردان محسن شادی در ماده تک نفره روئینگ سبک و امیرحسین محمدپور ، رضا قهرمانی در روئینگ دو نفره از کسب مدال بازماند.

022

تیراندازی؛ روز  افسوس گلنوش سبقت الهی برای ناکامی در کسب مدال

آمیتس جعفری و گلنوش سبقت الهی در ماده تپانچه 10متر حاضر شدند. سبقت الهی با کسب مقام چهارم به فینال راه یافت اما در فینال نتوانست به مقامی بهتر از چهارمی برسد.گلنوش نیز پس از پایان این رقابت ها به شدت ناراحت بود و افسوس خورد.

سبقت الهی

والیبال ساحلی؛ عملکرد درخشان ملی پوشان مقابل حریفانی سرسخت

تیم والیبال ساحلی "الف" و "ب" امروز خوش درخشیدند و در رقابتی تنگاتنگ بر حریفان خود غلبه کردند. والیبالیست های ایرانی با این برد در جمع هشت تیم برتر قرار گرفتند.

دختران ملی پوش قایقرانی و سنگ نوردی برای دیدار تیم ملی در سکوها حاضر شدند و با تشویق های خود به ملی پوشان برای برد روحیه دادند.

1

والیبال؛ پیروزی مقتدرانه ملی پوشان مقابل حریفی گمنام
تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در بازی‌های آسیایی صبح امروز در جاکارتا به مصاف مغولستان رفت و با نتیجه 3 بر صفر مقابل حریف نه چندان نامدار خود به پیروزی رسید.

شنا؛ رتبه بیست برای نماینده ایران 
مهدی انصاری آخرین نماینده شنای ایران در این دوره از بازی‌‎های آسیایی ماده 50 متر قورباغه را با ثبت زمان 29.35 ثانیه شنا کرد و در رتبه بیستم این ماده جای گرفت.

بوکس؛ برد قاطعانه مقابل نماینده فیلیپین
 سجاد کاظم‌زاده در وزن 69- کیلوگرم مقابل جول باچو از فیلیپین در سه راند مبارزه موفق شد حریف را شکست داده و به دور بعد راه یابد.

 سوارکاری؛ رتبه نوزدهم در بین 32 شرکت کننده
در نخستین روز از مسابقات سوارکاری که طی سه روز برگزارش می شود. طوفان ترابی تنها نماینده ایران در رقابت درساژ انفرادی، دربین 32 شرکت کننده رتبه نوزدهم را کسب کرد. ترابی فردا در روز دوم مسابقات سه روزه در بخش کراس کانتری به میدان می‌رود و در سومین روز مسابقات هم در پرش با اسب شرکت می‌کند.

 بسکتبال سه نفره؛ صعود به مرحله یک چهارم نهایی
تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان ایران مقابل قزاقستان به پیروزی دست یافت. تیم کشورمان سپس در انتظار مسابقه تایلند ماند. با برد 21 بر 6 تایلند مقابل قزاق‌ها شاگردان زمانپور به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.

بسکتبال

کبدی؛ تاریخ سازی برای بانوان در جاکارتا
تیم ملی کبدی بانوان با پیروزی مقتدرانه مقابل هند قدرت اول کبدی دنیا به مدال طلا دست یافت و تاریخ ساز شد.

کبدی بانوان

تیم ملی کبدی مردان کره جنوبی را در فینال شکست داد و با کسب مدال طلا کلکسیون این رشته را در بازی‌های آسیایی تکمیل کرد. 

کبدی مردان

وزنه‌برداری؛ دومین وزنه‌بردار ایران هم اوت کرد

 

علی مکوندی در دسته 85 کیلوگرم به دلیل هم‌وزن بودن با کیانوش رستمی کمتر موفق به کسب مدال در مسابقات مختلف شده بود با رفتن رستمی به یک وزن بالاتر، این فرصت را بدست آورد تا در دنیای وزنه‌برداری بدرخشد، اما در نخستین حضورش در بازی‌های آسیایی نتوانست در حرکت یک ضرب وزنه‌ها را مهار کند تا از این رقابت‌ها حذف شود. مکوندی برای شروع و در حرکت یک ضرب وزنه 153 کیلوگرم را انتخاب کرد که در مهار این وزنه ناکام بود. برخواه و کادر فنی برای حرکت دوم همان وزنه 153 کیلوگرمی را انتخاب کردند. وزنه‌ای که او دوباره در مهار کردنش ناکام بود. برای حرکت سوم چون رقیبان مکوندی وزنه‌های بالاتر از او را انتخاب کرده بودند، علی مجبور شد تا دوباره خودش روی تخته بیاید. او در حرکت سوم هم باید همان وزنه 153 کیلوگرمی را مهار می‌کرد، اتفاقی که نیفتاد تا دومین وزنه‌بردار ایران هم از گردونه رقابت‌ها حذف شود.

وزنه

دوچرخه‌سواری؛ ملی پوش ایران غش کرد
ماندانا دهقان در تایم تریل انفرادی زنان با فاصله زمانی سه دقیقه و 9 ثانیه با نفر اول به عنوان ششمی رسید. 
آروین معظمی گودرزی در فینال تایم تریل انفرادی مردان به رده ششم بسنده کرد. فینال انفرادی تایم تریل با استقبال ویژه مردم ساکن در حومه جاکارتا مواجه شد. ضمناً معظمی گودرزی نماینده کشورمان پس از عبور از خط پایان دچار ضعف جسمانی و به مرکز درمانی منتقل شد.

01

جوجیتسو؛ سه نماینده ایران حذف شدند
مهران ستار در وزن 56- کیلوگرم در گام نخست به مصاف «سوویاک کاتونگ» از تایلند رفت و شکست خورد. ستار در ادامه با شکست حریفش در دور بعد از راهیابی به شانس مجدد باز ماند و حذف شد.
امیرحسین خادمیان در وزن 69 کیلوگرم به مصاف قرقیزستان رفت و در حالی که تا چند ثانیه پایانی از حریف پیش بود در نهایت نتیجه را واگذار کرد. این ورزشکار هم در ادامه با شکست حریفش در دور بعد از راهیابی به شانس مجدد باز ماند و حذف شد.
ناهید پیرهادی در وزن 49 کیلوگرم در مصاف با ویتنام به یک پیروزی قاطع دست یافت و صعود کرد. نماینده تیم جوجیتسوی بانوان ایران در دومین دیدار خود مقابل حریف کامبوجی در همان ابتدای بازی ضربه فنی شد و باخت تا کارش را در گروه بازنده‌ها دنبال کند. وی در این گروه برابر نماینده امارات قرار گرفت و درحالی که از حریف پیش بود در یک دقیقه پایانی نتیجه را از دست داد و حذف شد.

هندبال؛ ملی پوشان به دور بعدی نرسیدند
تیم ملی هندبال کشورمان در سومین دیدار خود به مصاف کره جنوبی رفت و نتیجه را واگذار کرد و به دور بعدی رقابت‌ها نرسید. 

تیراندازی با کمان؛  "میکس تیمی" حذف و کامپوند راهی رده بندی شد
تیم ایران در ماده میکس تیمی ریکرو متشکل از زهرا نعمتی و صادق اشرفی در رقابتی فشرده با تیم لائوس پیروز و حریف ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی شد، اما در این مرحله با شکست سنگین از راهیابی به مرحله بعد باز ماند.
 در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی تیم ایران در ماده میکس تیمی کامپوند با ترکیب فرشته قربانی و نیما محبوبی مقابل هند قرار گرفت و به برتری دست یافت. به این ترتیب ایران در نیمه نهایی حریف چین تایپه شد. در این مسابقه تیم کشورمان از حریف خود شکست خورد تا فردا در دیدار رده‌بندی مقابل سنگاپور قرار گیرد. 

بدمینتون؛ نماینده ایران مقابل نفر دوازدهم جهان شکست خورد
مهران شهبازی در دور اول انفرادی مردان حاضر شد و پس از استراحت در قرعه نخست در جدول 32 نفره و تک حذفی مردان در قرعه‌ای سخت به مصاف «آنتونی گینتینگ»، نفر دوازدهم بدمینتون دنیا از اندونزی رفت و در دو گیم متوالی تن به شکست داد. حریف شهبازی دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جوانان جهان و برنز المپیک جوانان در سال 2014 بود.

پنچاک سیلات؛ چهار نماینده ایران حذف شدند

محمد رحیمی در وزن 56- کیلوگرم امروز برای صعود به نیمه نهایی مقابل سلیم‌اف از ازبکستان قرار گرفت و با پذیرش شکست از دور رقابت‌ها حذف شد.

 اکبر کیانیان در وزن 70- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت برای صعود به نیمه نهایی مقابل حریف مالزیایی قرار گرفت و با شکست از دور رقابت‌ها حذف شد.

محسن رنج‌دوست در وزن 75- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت برای صعود به نیمه نهایی مقابل نماینده اندونزی قرار گرفت و در حین مسابقه به دلیل ضربه پای رقیب مصدوم شد و نتوانست بازی را ادامه دهد. وی از دور رقابت‌ها حذف شد.

زهرا فروغی‌نسب در وزن 55- کیلوگرم زنان مقابل حریفی از سنگاپور قرار گرفت و شکست خورد و نتوانست به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

سنگ‌نوردی؛ سومی مشترک با ژاپن

الناز رکابی در بخش بولدورینگ به صورت مشترک با نماینده ژاپن به مقام سوم رسید. خسرو هاشم‌زاده نیز دوازدهم شد. مسابقات فردا در بخش لید و سپس در بخش سرعت پیگیری خواهد شد تا در نهایت رتبه ورزشکاران مشخص شود.

دیدگاه تان را بنویسید