گزارش حاشیه ای خبرنگار اعزامی جی پلاس از پالمبانگ؛

مدال های طلا یک به یک می آیند

روز چهارم از رقابت های آسیایی ۲۰۱۸ برای کاروان سه مدال طلا و یک برنز به همراه داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس در اندونزی؛ چهارمین روز از رقابت های آسیایی 2018 در حالی به پایان رسید که اولین مدال کاروان در پالمبانگ هم شکار شد. مه لقا جام بزرگ به مدال برنز رقابت های تفنگ سه وضعیت 50 متر زنان دست یابد تا  تیراندازی از مدال بی نصیب نماند.

وزنه برداری؛ حذف زودهنگام مجید عسگری
مجید عسگری در گروه B در دسته 69 کیلوگرم به روی تخته رفت و خیلی زود و با اوت کردن وزنه به کار خود پایان داد. عسگری در اولین انتخاب خود برای زدن وزنه 133 کیلوگرمی در حرکت یکضرب روی تخته رفت. این وزنه‌بردار با اینکه وزنه را بالای سر خود کشیده بود، در حرکت اول نتوانست موفق باشد. در ادامه وزنه 135 کیلوگرمی برای حرکت دوم انتخاب شد که بازهم موفق نبود. عسگری بلافاصله حرکت سوم خود را انجام داد اما بازهم نتوانست از پس وزنه 135 کیلوگرمی بربیاید. بدین ترتیب نماینده ایران در این وزن اوت کرد و نمی‌تواند در جدول مجموع حضور داشته باشد. او بدون اینکه در دوضرب وزنه بزند به کار خود پایان داد.

مجید عسگری

تیراندازی؛ اولین مدال کاروان ایران در پالمبانگ

 الهه احمدی و مه‌لقا جام‌بزرگ در رشته تیراندازی ماده سه وضعیت حاضر و راهی فینال شدند. در فینال این ماده مه‌لقا جام‌بزرگ، تیرانداز کشورمان توانست در تفنگ سه وضعیت بانوان به مقام سومی دست یابد و مدال برنز را کسب کند. این اولین مدال کاروان ایران در شهر پالمبانگ بود.

مراسم اهدای مدال مه لقا در حالی برگزار شد که اکثر نمایندگان تیراندازی در این مراسم حضور داشتند.

گلنوش سبقت‌اللهی و هانیه رستمیان نمایندگان ایران در رشته تپانچه 25 متر از رسیدن به فینال بازماندند.

جام بزرگ

قایقرانی ؛ روز خوب جوانان در روئینگ دونفره سبک

امیرحسین محمودپور و رضا قهرمانی در رقابت شانس مجدد بعد از تیم هند دوم شدند و به فینال این ماده صعود کردند. دو نماینده ایران از کم سن و سال ترین افراد کاروان قایقرانی هستند که با حرف و حدیث های بسیاری راهی این مسابقات شدند، اما الان با عملکرد درخشانشان یکی از امیدهای شانس مدال کشورمان محسوب می شوند.

محسن شادی در روئینگ تک نفره سبک حاضر شد و در مرحله شانس مجدد به فینال صعود کرد. شادی در روزهای گذشته حاضر به مصاحبه با هیچ رسانه ای نشده است. وقتی خبرنگار اعزامی جی پلاس در اندونزی با طاهر کبوتری، مربی قایقرانی مردان در این باره صحبت کرد گفت: " من حرفی از عدم مصاحبه با رسانه ها به شادی نزدم و تصمیمی است که خودش گرفته".

در مرحله نیمه نهایی اسلالوم زنان و مردان ، رکسانا رازقیان و محمدمهدی کنارنگ دو قایقران ایران به فینال رقابت‌های اسلالوم بازی‌های آسیایی اندونزی راه یافتند. کنارنگ جوانترین بازیکن در مرحله نیمه نهایی هفتم شد و به فینال راه یافت. در نیمه نهایی کایاک‌اسلالوم بانوان هم رکسانا رازقیان ثانیه پنجم و فینالیست شد.

والیبال ساحلی؛ نبرد تگاتنگ ملی پوشان با قطر

تیم ملی والیبال ساحلی "ّب" امروز به مصاف قطر رفت. قطری ها حریفان قدری بودند و از روی سکوها نیز تماشاچی ها به شدت آن ها تشویق می کردند اما این دیدار پس دو ست به ست سوم کشیده شد و پیروزی برای ایران به ارمغان آورد. تیم ملی والیبال ساحلی "الف" نیز توانست از سد ژاپن بگذرد.

تکواندو؛ کسب مدال طلا با پیروزی مقابل قهرمان جهان

میرهاشم حسینی در وزن 63- کیلوگرم مسابقات تکواندو در نخستین مبارزه خود مقابل حریفی از فیلیپین با نتیجه ٢٤ بر ٢ پیروز شد. وی در مبارزه دوم خود (مرحله یک‌ چهارم نهایی) مقابل حریفی از ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه قاطع 29 بر 9 به برتری رسید و مدال برنزش را قطعی کرد. حسینی قبل از پایان راند و به دلیل اختلاف امتیاز توسط داور برنده اعلام شد. حسینی در مرحله نیمه نهایی مقابل چو گانگ به پیروزی رسید و به فینال راه پیدا کرد. در آخرین مبارزه خود مقابل «ژائو شوای» قهرمان جهان و المپیک از چین قرار گرفت تا در نهایت با پیروزی 17 بر 11 با صلابت به عنوان قهرمانی و مدال طلا دست یابد. طلای حسینی، پنجمین مدال زرین ایران در بازی‌های آسیایی 2018 است.

مهدی خدابخشی در وزن 80- کیلوگرم در دور نخست مقابل لی هوژوان از کره جنوبی قرار گرفت و شکست خورد. و با این شکست از دور رقابت‌ها حذف شد.

تکواندوو

والیبال ؛ روز خوب ملی پوشان با تشویق 40 ایرانی در ورزشگاه

تیم ملی والیبال در نخستین دیدار خود با ترکیب اصلی به مصاف تیم پاکستان رفت و در 3 ست متوالی با نتایج 25 بر 16، 25 بر 18 و 33 بر 31 بر حریفش غلبه کرد.  سرمربی پاکستان حمید موحدی از ایران است. پاکستانی‌ها که مقابل بازیکنان ایران انگیزه زیادی داشتند برخلاف انتظار حریف آسانی نبودند و به ویژه در ست سوم تا امتیازهای بالا پایاپای ایران پیش رفتند.  40 نفر از ایرانیان حاضر در اندونزی برای تشویق والیبال ایران در سالن بودند. 

والیبال

شنا؛ نمایندگان ایران رکورد را کاهش دادند و به فینال نرسیدند
در دسته سوم رقابت‌های 100 متر پروانه، علیرضا یاوری در مجموع بیست‌وسوم شد. مهدی انصاری دیگر شناگر کشورمان در رده ششم مرحله مقدماتی در گروه خودش قرار گرفت و در مجموع هفدهم شد تا هر دو نفر از صعود باز بمانند. در مجموع 34 شناگر در استارت‌لیست این رقابت‌ها حضور داشتند.

در ماده 4 در 100 متر آزاد تیمی نیز برگزار شد. تیم ملی شنا ایران در یک کورس تماشایی در نهایت در رتبه دهم جای گرفت. تیم ملی ایران رکورد ملی را کاهش داد اما به فینال این ماده نرسید.

شنا

هندبال؛ تیم ملی با دو بازیکن اخراجی و یک مصدوم شکست خورد
تیم ملی ایران در دومین بازی خود در مرحله دوم بازی‌های آسیایی به مصاف تیم هنگ‌کنگ رفت و در پایان به پیروزی دست یافت. احسان ابویی بازیکن کشورمان در نیمه دوم این بازی مصدوم و از زمین مسابقه خارج شد. در دقایق پایانی نیمه دوم هم دو بازیکن ایران از زمین اخراج شدند و تیم کشورمان برای دقایقی با بازیکنان کمتری به بازی ادامه داد. ایران در اولین دیدار خود در این مرحله مقابل بحرین تن به شکست داده بود و تنها در صورت برتری مقابل تیم کره جنوبی به مرحله نیمه نهایی صعود خواهد کرد.

کبدی مردان؛ پیروزی قاطعانه برای ملی پوشان
شاگردان غلامرضا مازندرانی امروز هم در پنجمین آخرین بازی از مرحله گروهی بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا به مصاف میزبان مسابقات اندونزی رفت و به پیروزی دست یافت.

دوچرخه سواری؛ تنها نماینده ایران حذف شد
ماندانا دهقان تنها نماینده کشورمان در ماده استقامت بانوان بود که با فاصله 1 دقیقه و 53 ثانیه نسبت به نفر نخست در جایگاه هفتم قرار گرفت.

دوچرخه سواری

تیم بسکتبال سه نفره؛ پیروزی نمایندگان ایران در روز دوم

ملی پوشان بسکتبال سه نفره به مصاف قزاقستان رفتند و به پیروزی دست یافتند.

بسکتبال

ژیمناستیک؛ مصدومیت سامان مدنی و شوک به ملی پوشان
تیم ژیمناستیک کشورمان که به فینال مسابقات تیمی بازی‌های آسیایی 2018 صعود کرده بود، امروز در شرایطی در فینال حاضر شد که به دنبال مصدومیت سامان مدنی با سه نفر مجبور به رقابت با سایر رقیبان خود شد. در نهایت ژیمناست‌های ایران به عنوان هشتمی بسنده کردند. در پایان رقابت تیمی ژیمناستیک، تیم‌های چین، ژاپن و کره جنوبی اول تا سوم شدند.

ژِیمناستیک

ووشو؛ 4 مدال در انتظار ملی پوشان/ زنان تسبیح به دست در ورزشگاه
در وزن منهای 52 کیلوگرم الهه منصوریان در مرحله نیمه نهایی ساندا  که پیش از این برابر دوی سناتوهی نایب قهرمان جهان از هند و تی تو تای از ویتنام دارنده مدال برنز جهان به برتری دست یافته بود در نیمه نهایی با «دیوین والی» قهرمان وزن منهای 48 کیلوگرم جهان از فیلیپین مبارزه کرد به پیروزی رسید. منصوریان با ضربات مختلف از حریف امتیازات فراوانی گرفت و جواز صعود به فینال را از آن خود کرد. منصوریان صبح فردا برای کسب مدال طلا به مصاف «لی یو» از چین می‌رود.

 شهربانو منصوریان در وزن منهای 60 کیلوگرم که پس از استراحت در دور نخست مقابل «تی تای هانگ» از ویتنام در همان راند نخست به برتری دست یافته بود در نیمه نهایی با «سوچایا بوالونگا» از تایلند روبرو شد. وی از همان ابتدا با حملات متعدد و کسب امتیازات متوالی در حالی که تنها 44 ثانیه از مبارزه گذشته بود با ضربه فنی (اختلاف امتیاز بالا) به برتری دست یافت تا دست در دست خواهرش به فینال بازی‌ها برسد. فینال شهربانو فردا برگزار می شود.

عرفان آهنگریان در مرحله نیمه‌نهایی وزن 60- کیلوگرم با «سوریا پارتاب سینگ» از هند مبارزه کرد و به پیروزی رسید و گام به فینال گذاشت.

فرود ظفری در مرحله نیمه‌نهایی وزن 65- کیلوگرم به مصاف «گراوال نارندر» از هند رفت و این حریف را از پیش‌رو برداشت تا فینالیست شود. 

محسن محمدسیفی نماینده وزن 70- کیلوگرم کشورمان، در مرحله نیمه‌نهایی با «گوانسینک هام» از کره جنوبی مبارزه کرد و پیروز شد تا یکی دیگر از نمایندگان ووشوی کشورمان راهی فینال شود. 

تعدادی خانم مسن در سالن‌های ورزشی حضور دارند که شکل و ظاهرشان با سایر خانم‌ها فرق می‌کند.کمی مسن،محجبه و با تسبیح‌هایی در دست که ورزشکاران ایران را تشویق می‌کنند.

در سالن های رقابت های رزمی زنانی محجبه نسبتا مسن و چادر به سر یک تسبیح به دور گردن شان است و تسبیحی دیگر در دست. هر ورزشکار ایرانی که مسابقه می دهد فریاد می زنند"ایران". اندونزیایی هستند اما این طور که از شواهد پیداست عاشق ایران و آن ها حسابی بچه های ایران را تشویق می کنند.

شمشیربازی؛ تیم ملی مقامی نیاورد
تیم شمشیربازی اپه در رقابت‌های انفرادی وتیمی بازی های آسیایی نتوانست صاحب مقام شود. رضایی به رتبه هجدهم رسید و اسماعیلی بیست و یکم شد. و در سابر تیمی دختران هم نجمه سازنچیان دهم شد و رفیعی به رتبه پانزدهم بسنده کرد.

کشتی فرنگی ؛ ششمین مدال طلای کاروان ایران در دستان گرایی

در دور نخست در وزن 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی موفق شد 8 بر صفر یانگ بین از چین را شکست دهد. گرایی در کمتر از 2 دقیقه موفق شد حریفش را شکست دهد. گرایی در ادامه مقابل حریف هندی قرار گرفت و به سختی توانست وی را شکست دهد و به نیمه نهایی صعود کند. گرایی در فینال مقابل «مخمودوف» از قرقیزستان رفت و پیروز شد و با کسب عنوان قهرمانی، ششمین طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد.

بهنام مهدی‌زاده در وزن 130 کیلوگرم مرحله یک هشتم نهایی کشتی فرنگی مقابل حریف قرقیزستانی‌ قرار گرفت و او را شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید. حریف مهدی‌زاده در این رقابت 3 اخطاره شد. مهدی‌زاده در دور دوم موفق شد حریف چینی‌اش را ضربه‌ فنی کند اما در مرحله نیمه‌نهایی و مواجهه با کشتی‌گیر ازبکستانی متوقف شد و از راهیابی به فینال باز ماند. ناداوری در کشتی مهدی‌زاده با حریف ازبک مشهود بود به طوری که وی موفق به گرفتن امتیاز فنی نشد و داور با 2 امتیاز به نماینده ازبکستان و یک اخطار به مهدی‌زاده سبب شد عبدالله‌اف فینالیست شود.
مهدی‌زاده در دیدار رده‌بندی به مصاف «کیم مین سئوک» از کره جنوبی رفت. این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید، اما به دلیل آنکه فرنگی‌کار کره‌ای امتیاز آخر را گرفته بود، دستش به عنوان فرد پیروز بالا رفت و مهدی‌زاده موفق به کسب مدال برنز نشد و به مقام پنجمی رسید.

حسین نوری در وزن 87 کیلوگرم با پیروزی مقابل حریف ترکمنستانی به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. نوری در مرحله نیمه نهایی با پیروزی مقابل کشتی‌گیر یمنی راهی فینال شد تا مدال نقره‌اش را قطعی کند.
نوری در فینال به مصاف «رستم آساکالوف» از ازبکستان رفت و با غلبه بر این حریف به مدال طلا دست یافت. نوری توانست هفتمین طلای کاروان ایران را به نام خود ثبت کند.

علی‌اکبر حیدری  در وزن 97 کیلوگرم در گام نخست با پیروزی 8 بر صفر مقابل حریف اهل اندونزی به پیروزی رسید و صعود کرد. کشتی‌گیر کشورمان سپس در تقابل با حریفی از کره جنوبی شکست خورد.حیدری در دیدار رده‌بندی به مصاف «یرولان ایسکاکوف» از قزاقستان رفت و 10 بر صفر مغلوب شد و از کسب مدال برنز بازماند.

گرایی

دیدگاه تان را بنویسید