هفته پنجم لیگ برتر فوتبال؛

رونمایی از استقلال و پرسپولیس در آستانه دیدارهای آسیایی

هفته پنجم رقابت های لیگ برتر فوتبال امشب با برگزاری دیدار حساس استقلال تهران و فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی آغاز می شود و تیم پرسپولیس نیز در ورزشگاه تختی آبادان به دیدار صنعت نفت می رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ برنامه رقابت رقابت های هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل برگزاری دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و شرکت سرخآبی های تهرانی در این رقابت ها با تغییراتی همراه شد.

بر اساس برنامه ریزی سازمان لیگ تیم استقلال تهران زودتر از سایر تیم ها به میدان می رود و تیم پرسپولیس نیز یک روز پس از آن با نماینده آبادان دیدار خواهد کرد تا کادر فنی و بازیکنان این 2 تیم برای ریکاوری و آماده سازی بازیکنان به منظور رویارویی با رقبای قدرتمند آسیایی به قدر کافی زمان در اختیار داشته باشند.

* چهارشنبه 31 مرداد ماه

استقلال تهران – فولاد خوزستان، ساعت 20:15 ورزشگاه آزادی

شاگردان« وینفرد شفر» امشب در حالی به دیدار تیم فولاد خوزستان می روند که بازی آنان در هفته چهارم چشم نواز نبود و شکست شان برابر تیم پارس جنوبی جم برای کارشناسان و هواداران این تیم غیر منتظره بود.

البته در طول هفته گذشته بارها مسئولان باشگاه استقلال از بازی تیمشان در آن دیدار حمایت کرده و رضایت نسبی شان از آن دیدار را اعلام کردند که در نقطه مقابل واکنش مسئولان باشگاه پارس جنوبی جم و به ویژه «مهدی تارتار» سرمربی این تیم را در پی داشت و به اعتقاد آنان، استقلالی ها باید شکست برابر پارس جنوبی جم را بپذیرند و فرافکنی نکنند.

استقلال در چهار دیدار گذشته خود تقریبا با ترکیبی ثابت به میدان رفت و به طور حتم در دیدار برابر فولاد نیز تغییرات چندانی را در ترکیب این تیم شاهد نخواهیم بود، بر همین اساس چنانچه آبی های تهرانی امشب با ترکیب سیدمهدی رحمتی، فرشاد محمدی مهر، آرمین سهرابیان، پژمان منتظری، میلاد زکی پور، علی کریمی، فرشید باقری ، فرشید اسماعیلی، وریا غفوری، مرتضی تبریزی و روح الله باقری برابر فولاد خوزستان به میدان آمدند، نباید متعجب شد.

به هر حال دیدار فولاد برابر استقلال، پیش درآمدی برای برگزاری دیدار برابرالسد قطر خواهد بود و از این دیدار به شیوه بازی این تیم در دیدار برابر حریف قطری پی برد.

* پنجشنبه اول شهریور ماه

ماشین سازی تبریز - ذوب آهن اصفهان، ساعت 18، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز

ماشین سازی تبریز که از چهار دیدار گذشته خود چهار تساوی و چهار امتیاز کسب کرده در دومین دیدار خود در رقابت های هفته پنجم به دیدار ذوب آهن می رود به طور یقین «فیروز کریمی» سرمربی تیم تبریزی به دنبال تغییر و کسب نتیجه حداکثری در این دیدار است بنابراین تیمش را با حداکثر قدرتی که دارد به میدان خواهد فرستاد.

آن سوی میدان «امید نمازی» سرمربی تیم ذوب آهن که هفته گذشته شهرآورد اصفهان را به سپاهان واگذار کرد بدنبال جبران نتیجه آن دیدار در هفته پنجم است به طور یقین کارشناسان و هواداران ذوب آهن از عملکرد نمازی که برای نخستین بار سرمربیگری در لیگ برتر فوتبال ایران را تجربه می کند رضایت دارند چرا که تیم او به خوبی آماده شده و بازیکنان این تیم بازی های زیبایی را به نمایش می گذارند.

نمازی مربی پیشین تیم ملی در تازه ترین اظهارنظر خود «الگوبرداری مربیان لیگ برتری از تیم ملی را صحیح ندانسته است» به طور حتم این اظهار نظر در نوع خود هم جالب و هم یک هشدار برای لیگ برتر ایران به شمار می آید.

نساجی مازندران – نفت مسجد سلیمان، ساعت 20:15، ورزشگاه شهید وطنی بابل

دیدار دو تیم انتهای جدول رده بندی این رقابت ها شاید به لحاظ فنی جذابیت زیادی نداشته باشد اما حضور پرشور هواداران شهر خسته در ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر شور و حال دیگری به برگزاری این دیدار می دهد و آن را دیدنی خواهد کرد.

البته حضور «جواد نکونام» کاپیتان پیشین تیم ملی و «عبداله ویسی» دو مربی جوان کشورمان بر روی نیمکت این دو تیم نقطه قابل توجه دیگر برگزاری این دیدار است و می تواند زیبایی های این بازی را دو چندان کند.

صنعت نفت آبادان – پرسپولیس، ساعت 20:15 ، ورزشگاه تختی آبادان

بی شک حاصل جدال اندیشه های «پائولو سرجیو بنتو»پرتغالی سرمربی تیم صنعت نفت با «برانکو ایوانکوویچ» سرمربی کروات تیم پرسپولیس دیدنی و کارشناسان و هواداران بازی زیبایی را از این دو تیم پرطرفدارشاهد خواهند بود.

برانکو و شاگردانش از این دیدار فقط برد می خواهند تا با روحیه بالاتر به دیدار تیم الدحیل قطر بروند تیمی که به اعتقاد آنان هم اکنون بهترین تیم آسیاست.

اما بازی در ورزشگاه تختی آبادان مقابل تماشاگران پرشور این تیم کار آسانی نیست و به طور حتم این دیدار برای آنان ساده و آسان نخواهد بود.

تمرینات تیم پرسپولیس در هفته گذشته به جز تمرین ریکاوری پس از دیدار برابر نفت مسجد سلیمان، پشت درهای بسته برگزار شد تا کادر فنی و بازیکنان بدون کمترین حاشیه ای برای این دیدار که مقدمه ای برای دیدار آسیایی این تیم به شمار می رود، آماده شوند.

سایر دیدارهای هفته پنجم جمعه دوم شهریور ماه برگزار می شود ابتدا تیم پدیده مشهد صدر نشین فعلی این رقابت ها در ورزشگاه ثامن الحج مشهد به دیدار تیم سختکوش پیکان که به آسانی امتیاز از دست نمی دهد، می رود.

در ادامه و در حساس ترین دیدار این هفته تیم سپاهان با تراکتورسازی در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان دیدار می کند، سپاهان این روزها با «امیر قلعه نویی» یک بار دیگر به دوران اوج خود بازگشته است آنان در آخرین دیدار خود در شهرآورد شهر اصفهان تیم ذوب آهن را شکست دادند و در حال حاضر نیز در رده دوم جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر قرار دارند.

از سوی دیگر تیم تراکتورسازی در هفته گذشته خودی نشان داد و سرانجام سه امتیاز از این رقابت ها کسب کرد به طور حتم «جان توشاک» و بازیکنان نامی و گرانقیمت این تیم نمی خواهند این روند متوقف شود از این رو دیدار این تیم برابر سپاهان در این شرایط می تواند بازی زیبایی از کار درآید.

در ادامه و در آخرین دیدارهای این هفته که به طور همزمان برگزار می شود شاگردان «علی دایی» در تیم سایپا در ورزشگاه پاس قوامین میزبان تیم پارس جنوبی جم و بازیکنان استقلال خوزستان نیز در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان تیم قعرنشین سپیدرود رشت خواهند بود.

درحال حاضر تیم های پدیده مشهد، سپاهان اصفهان و پرسپولیس عناوین اول تا سوم جدول رده بندی لیگ برتر را در اختیار خود دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید