گزارش جی پلاس/ فردا؛ فینال زودرس با کره جنوبی؛

تقابل ستاره تاتنهام و یوزهای ایران/ معافیت سربازی، پاداش مشترک دو تیم!

تیم ملی کره جنوبی با ترکیبی از بازیکنان باتجربه، پا به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا گذاشته و به دنبال کسب عنوان قهرمانی این مسابقات است اما با سد بزرگی چون یوزهای جوان ایران مواجه است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در آخرین مسابقه مرحله گروهی فوتبال بازی های آسیایی جاکارتا، تیم ملی ایران برابر میانمار متحمل شکست عجیب و دور از انتظاری شد اما در نهایت خوش شانسی، توانست به دلیل تفاضل گل بهتر به عنوان صدرنشین گروهش راهی دور بعد مسابقات شود. شاگردان کرانچار در صورتی که گل سوم را هم دریافت می کردند، به طور کلی از گردونه رقابت ها خارج می شدند اما شانس با جوانان ایران یار بود.

با شکست عربستان مقابل کره شمالی، تیم ملی ایران به قرعه ای نه چندان جذاب برخورد کرد. شاگردان کرانچار مطابق پیش بینی ها با کره جنوبی رو به رو می شود. کره جنوبی به دلیل باخت دور از انتظار برابر مالزی، در رده دوم گروهش قرار گرفته است.

** آشنایی با کره جنوبی

این تیم برخلاف ایران با بازیکنان باتجربه خود پای به رقابت ها گذاشته است و همانند ایران حضور در المپیک 2020 را دورنمای کارش قرار نداده چرا که در ترکیب این تیم سه بازیکن بزرگسال و چندین بازیکن زیر 23  و بالای 21 سال دیده می شود که دو سال بعد نمی توانند در المپیک به میدان بروند.

برجسته ترین ستاره کره جنوبی سون هیونگ مین، ستاره تاتنهام است. او بعد از حضور با کشورش در جام جهانی این بار با تیم زیر 23 سال به جاکارتا آمده است. علاوه بر این، دروازه اصلی کره جنوبی در جام جهانی نیز در این رقابت ها حضور دارد. کره جنوبی با میانگین سنی 22.5 سال از باتجربه ترین تیم ها محسوب می شود.

در سوی مقابل شاگردان زلاتکو کرانچار که همگی زیر 21 سال هستند، دارای میانگین سنی 20 سال هستند و تجربه کمتری را نسبت به رقیب خود دارند.

هدف مشترک بازیکنان ایران و کره جنوبی

قهرمانی در این رقابت ها جدا از اهمیت ورزشی برای هر دو کشور، معافیت از سربازی را هم به همراه دارد. این قانون نه تنها برای ملی پوشان ایران بلکه برای کره ای ها هم صادق است. دلیل اصلی حضور بازیکنانی مانند سون در این مسابقات همین موضوع است چرا که بعد از جام جهانی همانند ایران در کره جنوبی هم درباره سربازی رفتن چنین بازیکنانی بحث شده بود که در نهایت کره جنوبی با قدرت کامل خود راهی رقابت ها شده تا علاوه بر دفاع از عنوان قهرمانی دوره گذشته، معافیت سربازی این بازیکنان را هم دریافت کند.

به گزارش جی پلاس؛ دیدار تیم های فوتبال امید ایران و کره جنوبی فردا (پنج شنبه) ساعت 17 برگزار خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید